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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Beszáll a Geely a Nio akkucsere bizniszébe

Pár napja a nálunk ismeretlen Changan jelentette be, hogy csatlakozik a Nio akkucsere szolgáltatásához, most pedig egy ismerősebb név, a Volvo és a Polestar, és több más márka tulajdonosa, a Geely közölte, hogy szerződést kötött a márkával.

Állítólag egy harmadik cég is bejelentésre készül.

Cserebere

A NIO jelenleg közel 2200 akkucsere állomással rendelkezik Kínában – a hálózat öt és fél év alatt nőtt ekkorára, de eddig csak a vállalat saját autói használhatták. A Changan november 21-i bejelentését követően most azonban az ország negyedik legnagyobb autógyártója a Geely is csatlakozott a konkurensekhez. Ők egyébként már 2017 óta fejlesztenek akkucsere-rendszereket, de eddig nem igazán jelentettek be semmi konkrétat.

A töltőszabványokkal szemben az akkucsere rendszerek márkákon keresztüli használata kicsit komplikáltabban valósítható meg. Az autógyártóknak ugyanis meg kell egyezniük nemcsak az akkupakkok fizikai méreteiben, de az autós és az akkupakk közötti kommunikációban és a BMS, az akkuvezérlés kérdésében is. A standardizálás valamennyire behatárolja az akkufejlesztéseket is, így a vállalatoknak nagyon szinkronban kell mozogniuk, ha pedig egynél több akkuméret, vagy akkukémia szerepel a repertoárban, akkor ez komplikálja a csereközpontok logisztikáját, raktározását is. Azt ugyanis nem várnánk a megállapodástól, hogy mostantól mindenki a Nio által gyártott standard akkupakkokat használja. A Geely-vel kötött megállapodás szerint a vállalatok együttműködnek az akkucsere rendszerek, a szabványok, az infrastruktúra és az ezeket az akkukat fogadni képes autók fejlesztésében.

A fenti komplikációk azonban nem rettentik el a kínai cégeket, sőt olyannyira nem, hogy a CnEVPost információi szerint már készül a következő bejelentés is, amelynek alanya a JAC lehet. Ez annyiban nem meglepő, hogy ez a cég gyártja – két közösen üzemeltetett üzemben – a Nio autóit, tehát a két vállalat együttműködése és üzleti kapcsolata komoly gyökerekkel rendelkezik.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.