Megkezdődött a Volvo Cars legelső, tisztán elektromos meghajtású szedánjának teszteléséhez fejlesztett első prototípusok legyártása Kínában, és a tervek szerint 2025-ben piacra is kerül a belső égésű motoros S90 zéró emissziós megfelelőjének szánt modell. Svéd sajtóértesülések szerint a villanyautó a cégen belül jelenleg a V551 kódnéven fut, de várhatóan ES90 néven érkezik a kereskedésekbe. Kínában és Európában egyaránt forgalmazni fogják, de a fő célpiac várhatóan az Egyesült Államok lesz. Volvo S90 Habár a kínai Geely autógyártó csoport alatt működő svéd márka hivatalosan még nem tett közzé műszaki adatokat, a TeknikensVärld hírportál meglehetősen részletes beszámolóval állt elő, amelyet a kínai dokumentációra alapoznak. Úgy tudják, hogy az autó tengelytávolsága 3100 mm lesz, hossza majdnem eléri az öt métert, közel 2600 kg-ot fog nyomni, és összességében egy kicsivel nagyobb autó lesz, mint az S90. Az alapját a Geely kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett SPA2 padlólemeze adja, amelybe bruttó 111, nettó 107 kWh kapacitású akkucsomagot szerelnek. Ez körülbelül 600 kilométeres WLTP hatótávolságra lesz elegendő. A járműből lesz kétmotoros, összkerékhajtású, valamint egymotoros hátsókerekes verzió is. A Volvo első villanyszedánjának (feltehetőleg előszériás) gyártása állítólag már a jövő év áprilisában megkezdődik, ám a kiszállításokra 2025 közepéig várniuk kell a vásárlóknak. A Volvo Cars európai elektromosautó-kínálatában jelenleg csak crossovereket és SUV-kat találunk, szám szerint négyet: a C40 Recharge-ot, az XC40 Recharge-ot, az EX90-et, és az EX30-at. Kínában hamarosan az EM90 egyterű is megjelenik az utakon. Villanyautó teszt: Volvo C40 Recharge ER Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!