Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Porschéjaként mutatkozott be tegnap délután a Taycan Turbo GT, azaz a stuttgarti márka elektromos sportautócsaládjának új csúcsváltozata. Aki pedig versenypályára vinné autóját, az egy speciális pályacsomaggal is kérheti az új Taycant.
Mint beszámoltunk róla, a Porsche a közelmúltban jelentős modellfrissítéssel fejlesztette tovább a Taycan-családot, ami az autók rendszerteljesítményét is emelte, az új zászlóshajók azonban egy következő szintet képviselnek a teljesítményben. Egy erősebb impulzusinverternek köszönhetően a Turbo GT 580 kW folyamatos leadására képes, a Launch Control funkcióval pedig akár 760 vagy 815 kW (a mérési módszertől függően), azaz 1093 lóerő is elérhető.
A Taycan Turbo GT-nek mindössze 2,3 másodpercre van szüksége a nulláról 100 km/h-ra való sprinthez, így egytized másodperccel gyorsabb, mint a Taycan Turbo S. Gyorsításkor akár 1340 newtonméter forgatónyomatékot is szabadjára engedhet az autó. A Taycan Turbo GT a hatótávolsága WLTP mérések szerint elérheti az 555 km-t.
A továbbfejlesztett dinamikához hozzátartozik az is, hogy az új könnyűszerkezetes konstrukcióival a Porsche 75 kg-mal csökkentette a Taycan Turbo GT tömegét a Taycan Turbo S-hez képest. Számos karosszériaelemhez, többek között a B-oszlopok díszítéséhez, a külső tükrök felső burkolatához és az oldalsó szoknyabetétekhez is szénszálat használt a gyártó.
A Taycan Turbo GT továbbá már alapkivitelben is dinamikus csomaggal van felszerelve, amely magában foglalja az Active Ride felfüggesztés GT-specifikus tuningját, optimalizálva a kerékterhelést. A felszereltség része emellett a speciális nyári gumikészlet, az exkluzív, könnyített Turbo GT keréktárcsák, és a könnyű kerámiafékek is.
A Porsche Turbo GT előszériás változata januárban új rekordot állított fel saját kategóriájában a Nürburgringen: az autó 26 másodpercet vert egy teljesítménycsomaggal felszerelt Turbo S Sport változat 2022 augusztusában felállított rekordjára. Mint kiderült, a híres német versenypályára engedett Porsche a Turbo GT Weissach volt, ami a sportautó pályára finomított verziója.
Ezen a Porschén további aerodinamikai és strukturális változtatásokat végeztek. Összesen körülbelül 70 kilót spóroltak meg a fejlesztők azzal, hogy a feláldozható felszerelést kipakolták az autóból, így például a hátsó üléseknek, valamint a bal oldali töltőcsatlakozónak is búcsút intettek. Átalakították az alváz légterelőit, az elülső diffúzort, valamint egy jókora hátsó szárny is hozzájárul a leszorítóerő növeléséhez. Bár a teljesítmény azonos, a 0-100-as gyorsulás egytized másodperccel gyorsabb (2,2 mp) mint a Turbo GT-é, a végsebesség pedig 290 km/h helyett 305.
A Porsche közleményéből kiderül, hogy a Turbo GT Weissach nemrég Kaliforniában, a híres Laguna Seca versenypályán is rekordot döntött, ahol jelenleg a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autóként tartja a rekordot 1:27,87-es köridővel.
A új Taycan-típusok kiszállítása még a tavasz folyamán megkezdődik. A Turbo GT indulóára Németországban bruttó 240.000 euró, és ugyanennyiért konfigurálható a Weissach csomaggal együtt is.