Elképesztő időt futott a Porsche tisztán elektromos meghajtású sportautója Németország ikonikus versenypályáján: a Taycan egy új, előszériás verziója 7 perc és 07,55 másodperc alatt teljesített egy kört a Nürburgring aszfaltján. Lars Kern, a volán mögött ülő Porsche-pilóta 26 másodperccel szárnyalta túl legutóbbi rekordját, amit 2022 augusztusában állított fel a Taycan Turbo S Sport teljesítménycsomaggal felszerelt változatában. Az új Taycan, mely várhatóan a Turbo GT néven érkezik, a Tesla Model S Plaid legutóbbi rekordjánál is mintegy 18 másodperccel futott gyorsabbat. Kevin Giek, a Taycan-család igazgatója elmondta, hogy 26 másodperc egy fél örökkévalóságnak számít a versenysportban, és a Nürburgringen bemutatott teljesítmény az elektromos hiperautók ligájába helyezi a Taycant. Ezzel alighanem a Rimac Neverára utalt, mely tavaly augusztusban a pálya leggyorsabb elektromos szériaautója lett 7 perc és 5,298 másodperces rekordjával. Azt hittük durva a Tesla-Porsche háború, aztán beszálltak a horvátok Giek szerint a Taycan futamában az is lenyűgöző, hogy a villámgyors tempót képes volt fenntartani egy ideig, és számos majdnem ugyanilyen gyors kört futott. A Porsche sajtóanyaga szemléltetésképpen hozzáteszi, hogy a 26 másodperces különbség azt jelenti, hogy amikor az új Taycan átlépte a célvonalat, a Turbo S-nek még 1,3 kilométer lett volna hátra a 20,8 kilométer hosszú pályán. A Porsche azt ígéri, hogy a teljes futam fedélzeti kamerás felvételét március közepén közzéteszi. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!