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
auto
2024. 04. 27. szombat

Őrült tempóval tért vissza a Taycan a Nürburgringre

elektromos autó

Elképesztő időt futott a Porsche tisztán elektromos meghajtású sportautója Németország ikonikus versenypályáján: a Taycan egy új, előszériás verziója 7 perc és 07,55 másodperc alatt teljesített egy kört a Nürburgring aszfaltján. Lars Kern, a volán mögött ülő Porsche-pilóta 26 másodperccel szárnyalta túl legutóbbi rekordját, amit 2022 augusztusában állított fel a Taycan Turbo S Sport teljesítménycsomaggal felszerelt változatában. Az új Taycan, mely várhatóan a Turbo GT néven érkezik, a Tesla Model S Plaid legutóbbi rekordjánál is mintegy 18 másodperccel futott gyorsabbat.

Kevin Giek, a Taycan-család igazgatója elmondta, hogy 26 másodperc egy fél örökkévalóságnak számít a versenysportban, és a Nürburgringen bemutatott teljesítmény az elektromos hiperautók ligájába helyezi a Taycant. Ezzel alighanem a Rimac Neverára utalt, mely tavaly augusztusban a pálya leggyorsabb elektromos szériaautója lett 7 perc és 5,298 másodperces rekordjával.

Azt hittük durva a Tesla-Porsche háború, aztán beszálltak a horvátok

Giek szerint a Taycan futamában az is lenyűgöző, hogy a villámgyors tempót képes volt fenntartani egy ideig, és számos majdnem ugyanilyen gyors kört futott. A Porsche sajtóanyaga szemléltetésképpen hozzáteszi, hogy a 26 másodperces különbség azt jelenti, hogy amikor az új Taycan átlépte a célvonalat, a Turbo S-nek még 1,3 kilométer lett volna hátra a 20,8 kilométer hosszú pályán.

A Porsche azt ígéri, hogy a teljes futam fedélzeti kamerás felvételét március közepén közzéteszi.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.