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 Kezdjük mindjárt azzal, hogy az Alfa Romeo vezetője szerint hibás az a nézőpont, hogy ők most visszatérnek, mert soha nem tűntek el. Csak fejlődnek. Akárhogyan is fogalmazunk, az irány tetszetős. FRISSÍTÉS: az autógyártó idő közben átnevezte a típust, mostantól Junior néven forgalmazzák. Ismerős újdonság Az Alfa Romeo Milano Junior az olasz divat fővárosáról, illetve – eredetileg – egyben a márka szülőhelyéről kapta a nevét, és stílszerűen természetesen ott is volt a bemutatója ma délután. A Milano Junior az Alfa első tisztán elektromos autója, de lesz belőle egy 48 voltos hibrid változat is a rugalmasság jegyében. Az IBRIDA 136 lóerős, 48 voltos VGT motoros hibrid, mellett a kínálat részét képezi az ELETTRICA 156 lóerős villanyautó variáns, és a szintén tisztán elektromos, 240 lóerős VELOCE sportváltozat is. Igen, mindennek, még a kárpit és színválasztéknak is olasz neve lesz, szándékosan nem készül belőle fordítás. A műszaki adatok láttán rögtön ismerős számokat látunk, ami azonnal árulkodó jel, hogy sajnos itt még nem a Stellantis legújabb STLA platformjával van dolgunk, hanem az egykori PSA által kifejlesztett, és azóta számos Peugeot, Citroën és Opel ruhája alatt jól megismert CMP padlólemez teljesít szolgálatot. Az autó természetesen a CMP legújabb generációját, a hatékonyabb motorokat és az 54 kWh-s akkupakkot kapja, amellyel a tisztán elektromos változat 410 WLTP kilométerre képes. A többi testvérmodellhez hasonlóan a maximális DC töltés 100 kW, a 10-80 százalékos töltés 30 perc. A kocsi alapváltozata elsőkerék-hajtással készül, de a hibridből lesz Q4 összkerekes verzió is. A tervezők büszkék voltak az elektromos verzió tömegének csökkentésére a versenytársakéhoz képest, mint mondták 200 kilóval a hasonló méretű villany-SUV-k alatt vannak az 1545 kg önsúllyal, ami 240 kiló pluszt jelent a hibrid változathoz képest. Bár hangsúlyozták, hogy az autót Olaszországban az Alfa csapata fejlesztette, úgy tudjuk, a hatékonyság jegyében a gyártás a lengyel Tychyben, a Fiat 600 és a Jeep Avenger mellett történik. Dizájn, sportosság, Alfa feeling A bemutató során a cég különböző vezetői mind a márka hagyományait hangsúlyozták, amelyből a formaterv is merít. Hátulról kezdve az autó fara a coda tronca zömök farformát idézi meg, ami a Giulia TZ-hez nyúlik vissza és ráerősít a kitüremkedő kerékdobok, vállak, és a rövid túlnyúlások keltette sportos érzésre. Az autó dizájnere szerint a Milano Junior olyan, mint egy ember, izmai, vállai, szemei vannak. A szemek az autó orrán helyezkednek el, és természetesen a lámpákat kell alattuk érteni. Az Alfa újratervezte, de természetesen megtartotta az ikonikus pajzs alakú első hűtőrácsot is, de mostanra már a fényszórók kialakítása is a márka védjegye lett. Az autóhoz LED mátrix fényszórók is elérhetőek lesznek. Belül szintén folytatódik a jellegzetes dizájn, a lóhere alakú légbeömlőkkel, markáns kormány mögötti műszeregységgel és a sportülésekkel. A modern vezetéstámogató rendszerek mellett az elektromos modellt segíti az online, integrált navigáció, amely megtervezi az utat és a szükséges töltéseket is, mégpedig egy 10,25 colos LCD kijelzőn. Az autóba integrálták a Stellantis ChatGPT alapú asszisztensét is. A tervezők szerint a 400 literes csomagtér a B-SUV szegmensben egyedülálló eredmény. Van egy pici frunk is. Az első csomagtartó egy praktikus kis kábelrendező a Type 2 töltőkábel tárolására, de más nagyon nem fér ide bele. Természetesen a fő attrakció a VELOCE sportverzió, amely a szegmens legközvetlenebb kormányáttételét, 25 mm-rel leültetett sportfutóművet, mechanikus önzáró differenciálművet, 380 mm-es féktárcsákat és négydugattyús monoblokk féknyergeket kapott a 20 colos abroncsok és a 240 LE mellé. Új korszak A márka az elmúlt években eléggé háttérbe szorult a piacon, tavaly 68.600 autót adtak el a világpiacon, ami ugyan 36 százalékkal jobb, mint a 2022-es 50 ezer, de még messze van a márka 218 ezres, 23 évvel ezelőtti rekordjától. Carlos Tavares, a Stellantis konszern vezérigazgatója a bemutatón azt is elmesélte, hogy 2021-ben egy versenytársuk még meg is akarta tőlük vásárolni az Alfát, és házon belül is sokan úgy gondolták, hogy meg kellene szabadulniuk pár márkától. A cégvezető azonban állítólag egy másodpercig sem gondolkozott ezen, inkább megpróbáltak minden márkának megtalálni a helyét. Az Alfánál ez az újjászületés úgy igazán most indul be, ugyanis a következő években minden évben bemutatnak egy új típust. Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgatója azt is elárulta, hogy stratégiájuk a from zero to zero, azaz nulláról nullára nevet kapta. Ezalatt azt értik, hogy míg 2021-ben zéró villanyautójuk volt, 2027-re zéró emissziós céggé kívánnak válni. Az Alfa Romeo Milano Junior a mai naptól rendelhető Olaszországban, és heteken belül indul a forgalmazás Európa legnagyobb piacain. A cég célja, hogy hamarosan újra 28 országban legyen jelen. Hazánkban május végétől indul az előrendelés, az első autók az ősz folyamán érkeznek meg. Hivatalos magyar ár még nincs, de Európában a hibrid 30 ezer eurótól (~12 millió forint), az elektromos alapváltozat pedig 40 ezertől (~16 millió forint) lesz elérhető. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!