PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az Írország közepén fekvő Athlone kisvárosában 2023 január végén állt szolgálatba a szigetország első teljesen elektromos, 11 járműből álló buszflottája. A két útvonalon közlekedő buszjáratokhoz kapcsolódó feladatokat mintegy 50 alkalmazott látja el. Őket egy 500 órás vezetési, karbantartási és üzemeltetési képzéssel készítettek fel az e-buszok érkezésére, a buszdepót pedig kilenc darab, 150 kW teljesítményű Siemens e-töltőállomással szerelték fel. (fotó: National Transport Authority) A többek között Londonban és Glasgow-ban is közlekedő, zéró szén-dioxid-kibocsátású, akkumulátoros-elektromos Enviro200EV modellek egy év alatt több mint 530 ezer kilométert tettek meg, tesztelve ezzel az e-buszközlekedés kihívásait a különböző évszakokban és időjárási körülmények között. Így, a dízel járművek használatához képest, több mint 400 ezer kilogramm szén-dioxid-kibocsátástól kímélték meg a várost, ráadásul az e-buszok csendesebbnek és kényelmesebbnek is bizonyultak elődjeiknél. A 10 millió euró értékű beruházás mintaprogramként szolgált az ír közlekedési minisztérium átfogó, hároméves elektrifikációs projektje során. Ennek következő lépéseként márciustól egy 34 járműből álló, majd később 55-re bővülő emeletes e-buszflotta kezd közlekedni a régiós központnak számító, és évi 4,6 millió utazást bonyolító Limerickben, ahol az új buszoktól évente több mint 2 millió szén-dioxid-mentes kilométer megtételét várják. Nem csak Írország teszteli az elektromos autóbusz-közlekedés lehetőségeit. Az Európai Unióban 2023-ban szignifikánsan, 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest az újonnan regisztrált elektromos buszok száma, ezzel együtt pedig már több mint 5 ezer ilyen jármű közlekedett az utakon, ami hozzávetőlegesen 16 százalékos piaci részesedést jelent. A legnagyobb uniós e-busz-beruházónak a tavalyi évben Spanyolország és Olaszország számított: mindkét országban több mint két és félszeresére emelkedett az elektromos buszok száma, ezzel pedig Spanyolország vált az EU második legnagyobb e-busz piacává, Németországot megelőzve és Franciaország után. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!