A turisztikai látnivalókkal teli belvárosokban világszerte megszokott látvány az emeletes, felül rendszerint nyitott fedélzetű városnéző buszok a Big Bus Tours szolgálatában. Csakhogy a települések a károsanyag-kibocsátás csökkentését és a levegőminőség javítását célzó intézkedései, az aktuális gazdasági környezet, valamint a változó fogyasztói elvárások lépésre kényszerítik a céget. Így a turisztikai társaság nemrég a globális flottájának korszerűsítésébe kezdett, amely most újabb 40 dízelhajtású busz elektromosra történő lecserélését jelenti.
A cég bejelentése szerint idén nyáron 40 elektromos busszal bővül a flottája. A 40 járműből 20 teljesen új, elektromos busz a kínai Ankai gyártótól, ezeket Párizsban és Bécsben állítják szolgálatba, a maradék 20 jármű pedig a flottában szolgáló dízelbuszok átalakításával kap majd villanymotort. Az elektromosítást az Equipmake nevű vállalat végzi, és ezek a buszok London utcáit járják majd.
A 100 százalékban elektromos kétszintes, nyitott tetejű buszok már idén nyáron munkára lesznek fogva, s ezzel a vállalat által alkalmazott elektromos buszok száma 51-re fog növekedni. Ez azonban még mindig csak a teljes flotta kicsivel több mint 10 százalékát jelenti. Az elektromos buszok új külsőt is kapnak, ezzel is erősítve a vállalat zöld törekvéseit. A vállalat igazgatóságának egyik tagja elmondta, hogy az elektromosítás nem csupán a karbonlábnyom csökkentését szolgálja, hanem az ügyfelek utazási élményének javítását is várják tőle.
A Londonba szánt átalakított buszok első tíz példánya a napokban állt szolgálatba a brit fővárosban. A járműveket éjszaka, az üzemeltető wimbledoni telephelyén felállított tíz töltőoszlopon fogják tölteni.