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 Április elején kellemetlen meglepetéssel szolgált a Tesla, amikor kiderült, hogy a lassuló elektromos piacon mindössze 387 ezer autót tudott eladni a cég az idei év első három hónapja alatt. Most ennél sokkal egészségesebb számok érkeztek. Kifelé a gödörből? A Tesla nyilvánosságra hozta 2024 második negyedévének gyártási és értékesítési adatait, amiből kiderült, hogy az autógyártó 443.956 villanyautót értékesített, valamint 9,4 GWh akkus energiatárolót szállított le az elmúlt három hónapban. Bár az autók értékesítési számai 5 százalékkal így is elmaradnak a 2023 második negyedévében jelentett 466 ezres eladásoktól, a sokként fogadott első negyedéves mélyponthoz képest 15 százalékot javultak a számok. A vállalat az elmúlt hónapokban egyébként több üzemében is némileg lassította a termelést, műszakokat hagyott el, így a gyártás most valamivel kevesebb mint 411 ezer darab volt. Mivel ezt az értékesítés lényegesen felülmúlta, ez egyben azt is jelenti, hogy a Tesla 34 ezer darabbal csökkentette raktárkészleteit. A bejelentés előtti utolsó összesítések alapján a Wall Street, 433-441 ezer, míg az ismert Tesla adatelemző Troy Teslike 423 ezer autó értékesítését várta a cégtől, így a meglepetés most ellenkező irányú, mint áprilisban volt. A vállalat energiatároló termékei abszolút rekordot értek el, a tavalyi 3,65 GWh után most 9,4 GWh került kiszállításra a Powerwall és Megapack akkumulátorokból. A Tesla jelenleg a kaliforniai Lathropban gyártja ezeket az energiatárolókat, és a gyártósorok kapacitása a tervek szerint év végére éri el a 40 GWh-t. A jelek szerint a fejlesztés jól halad. A második negyedéves eredménnyel a vállalat hat hónap alatt megközelítette a teljes tavalyi telepített kapacitást, ami 12 hónap leforgása alatt 14,7 GWh volt. Az idei első félévben a Tesla 830.766 autót értékesített, ami 6,5 százalékkal marad el 2023 első hat hónapjától. Kínában az előzetes adatok alapján 5,5% volt a csökkenés éves összehasonlításban, de az első negyedéves számokhoz képest 9 százalékot javultak az eladások. Amerikából egyelőre nincs megbízható adatunk, de valószínűleg a hazai piac tolta meg a második negyedéves számokat, mivel az elérhető részleges adatok alapján továbbra is Európa tűnik a leggyengébb régiónak. Ezen a Model 3 közelgő áremelése biztosan nem fog segíteni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!