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
auto

Így lesz öregből fiatal: elstartolt a hagyományos Master furgonok elektromossá alakítása

elektromos teherautó

Újabb haszongépjárművéhez kínál gyári átalakítási lehetőséget partnerével közösen a Renault Franciaországban. Az ügyfelek 26.900 euró, átszámítva körülbelül 10,6 millió forint ellenében tisztán elektromos meghajtásúra alakíthatják Renault Master III típusú furgonjukat a Renault flins-i Refactory létesítményében.

Az átalakítást a korábban Phoenix Mobility néven futó start-up, a TOLV végzi, amellyel 2022-ben írt alá együttműködési szándéknyilatkozatot a Renault Csoport. Noha a bejelentés már akkor is a belső égésű motoros Masterek elektromosítási szándékáról szólt, az első retrofit csomag végül a Trafic modellhez készült el, amelynek legelső újraszerelt példányait a tavalyi évben kezdte el kiszállítani a Renault.

A harmadik generációs Master esetében az átalakítás során egy 57 kilowatt teljesítményű villanymotort, automata váltórendszert, és egy 52 kilowattóra kapacitású, 12 modulból és 192 cellából álló akkumulátorcsomagot szerelnek be a hagyományos hajtásrendszer helyére. Az autó így mintegy 200 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel, és akár 22 kW teljesítménnyel is fogadhatja az elektromosságot váltakozó áramú (AC) hálózaton.

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

Az átalakított autóra két éves és korlátlan kilométeres garanciát kínál a Renault és a TOLV, az akkumulátorra pedig 4 év/150.000 km a jótállás.

„Az utólagos átalakítás egy gazdaságos alternatíva a szakemberek számára, mivel olcsóbb, mint egy új elektromos jármű vásárlása. Emellett lehetővé teszi a már meglévő jármű élettartamának meghosszabbítását, és ezáltal a teljes ökológiai lábnyom csökkentését” – írja közleményében a Renault.

A TOLV-val kötött megállapodás a francia autógyártó körforgásos gazdaság területén kitűzött stratégiai céljának részét képezi. A Refactory kifejezetten ezen üzletág kiszolgálásáért üzemel, és 11.000 négyzetméteres területén évente akár több mint 45.000 használt haszongépjármű átalakítására van kapacitása.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.