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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Így lesz öregből fiatal: elstartolt a hagyományos Master furgonok elektromossá alakítása

elektromos teherautó

Újabb haszongépjárművéhez kínál gyári átalakítási lehetőséget partnerével közösen a Renault Franciaországban. Az ügyfelek 26.900 euró, átszámítva körülbelül 10,6 millió forint ellenében tisztán elektromos meghajtásúra alakíthatják Renault Master III típusú furgonjukat a Renault flins-i Refactory létesítményében.

Az átalakítást a korábban Phoenix Mobility néven futó start-up, a TOLV végzi, amellyel 2022-ben írt alá együttműködési szándéknyilatkozatot a Renault Csoport. Noha a bejelentés már akkor is a belső égésű motoros Masterek elektromosítási szándékáról szólt, az első retrofit csomag végül a Trafic modellhez készült el, amelynek legelső újraszerelt példányait a tavalyi évben kezdte el kiszállítani a Renault.

A harmadik generációs Master esetében az átalakítás során egy 57 kilowatt teljesítményű villanymotort, automata váltórendszert, és egy 52 kilowattóra kapacitású, 12 modulból és 192 cellából álló akkumulátorcsomagot szerelnek be a hagyományos hajtásrendszer helyére. Az autó így mintegy 200 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel, és akár 22 kW teljesítménnyel is fogadhatja az elektromosságot váltakozó áramú (AC) hálózaton.

Az átalakított autóra két éves és korlátlan kilométeres garanciát kínál a Renault és a TOLV, az akkumulátorra pedig 4 év/150.000 km a jótállás.

„Az utólagos átalakítás egy gazdaságos alternatíva a szakemberek számára, mivel olcsóbb, mint egy új elektromos jármű vásárlása. Emellett lehetővé teszi a már meglévő jármű élettartamának meghosszabbítását, és ezáltal a teljes ökológiai lábnyom csökkentését” – írja közleményében a Renault.

A TOLV-val kötött megállapodás a francia autógyártó körforgásos gazdaság területén kitűzött stratégiai céljának részét képezi. A Refactory kifejezetten ezen üzletág kiszolgálásáért üzemel, és 11.000 négyzetméteres területén évente akár több mint 45.000 használt haszongépjármű átalakítására van kapacitása.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.