Egyre gyakoribb, hogy a szórakoztató-elektronikai iparban tevékenykedő vállalatok az autóiparban próbálnak szerencsét, és a szoftverfejlesztés területén szerzett szakértelmük bizony óriási előnyt jelent a hagyományos autógyártókkal szemben, melyek rendszerint a szoftveres területen véreznek el. A Xiaomi elektromos autója óriási népszerűségnek örvend, amiben szerepet játszik az autó baráti ára, és a cég eszközeit működtető operációs rendszerek összekapcsolt digitális ökoszisztémája is, de már a Huawei és a Sony is dolgozik villanyautón. Most egy újabb szereplő csatlakozik hozzájuk.
A 2003 óta működő, kínai okostelefon-gyártó, a Meizu ügyvezető igazgatója a napokban arról beszélt, hogy még az idei évben piacra kerül a vállalat legelső autója, Meizu DreamCar MX néven. A cégben még 2022-ben vásárolt többségi tulajdonrészt a Geely, a Meizu ekkor kezdett el nagyobb hangsúlyt fektetni az autós HMI (Human-Machine Interface) rendszerekre, az anyavállalat autóipari szakértelmére (és gyártási hálózatára) építve pedig hamarosan saját modellel rukkolnak elő. Úgy tudni, hogy a dizájn már végleges, és már nem kell sokat várni a premierre – számolt be róla a carnewschina.com.
Az DreamCar MX-ről egyelőre keveset tudni: nem meglepő módon a Geely SEA elektromos padlólemezét használja majd a Flyme operációs rendszer autós változatával, és a Meizu azt ígéri, hogy funkcionalitását tekintve a terméke merőben más lesz, mint amit a nagy autógyártóktól megszokhattak a vásárlók.