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
auto
2024. 09. 16. hétfő

Ezzel a szabadidő-autóval hódítana meg még több autópiacot a kínai Voyah

A Voyah márkanév már Európában is ismert, a kínai Dongfeng autógyártó csoporthoz tartozó prémium márka 2022-ben indította útjára a legelső teherszállító hajót kontinensünk felé, megpakolva a Free névre keresztelt elektromos SUV-jával. Mint sok más új piaci belépőnél, az első célország Norvégia volt, ám azóta más európai országokban is megjelent a vállalat, és két új modell, a Dream egyterű, valamint a Passion (korábban Zhuiguang) szedán értékesítését is bejelentette. Ebben a három modellben közös, hogy a kínai piacra tervezett járművek, melyeket kis darabszámban exportpiacokon is árulni kezdett a cég. A márka legújabb villanyautója azonban szakít ezzel a felfogással.

Ilyen egy prémium autó, ha kínai: Voyah Free

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

A napokban bemutatott Zhiyin elektromos szabadidő-autó a Voyah legelső, globális piacra fejlesztett modellje, amitől a vállalat azt reméli, hogy még több külföldi piacra nyit kaput számára.

Noha a modellportfólió jelenlegi tagjainak megjelenése sem árulkodik kimondottan az elektromos hajtásról, a tervezők célja egy hagyományos, családbarát kinézetű SUV megvalósítása volt, ami a fiatal ügyfelek tetszését is elnyeri. A Dongfeng Electric Smart Secure Architecture (ESSA) padlólemezére épített jármű 4725 mm hosszú, 1900 mm széles, 1636 mm magas, és 2900 mm a tengelytávja, utasterében öt személy tud utazni.

A Voyah egyébként nem kizárólag tisztán elektromos autókat árul, a vásárlók választhatnak plug-in hibrid (PHEV) és hatótávnövelős (EREV) típusokat is, de úgy tudni, hogy a Zhiyint csakis villanyautónak szánják. Egy- és kétmotoros változat egyaránt elérhető lesz. A hátsókerék-hajtású típusok 215 és 230 kW-os teljesítménnyel jelennek meg, az összkerekes verziókban pedig várhatóan 320 kW lesz a rendszer összteljesítménye.

Ami az akkukapacitást illeti, 77 kWh lesz a belépő szint, ezzel 625 km körül várható a modell CLTC szabvány szerinti hatótávolsága, a nagyobb, 109 kWh-s akkuval azonban papíron 901 km-t is elmehet a jármű egyetlen töltéssel. A Voyah Zhiyin 800 V-os platformot használ, és 15 perc alatt 515 km hatótávolságot tud felvenni – szintén az európai WLTP-nél számottevően megengedőbb CLTC szerint.

Az új modell elengedhetetlen része a Let’s Voyah stratégiának, amelynek célja, hogy a márka termékeit 2030-ra 60 országban, hat kontinensen, évi összesen 500.000 darabszámban értékesítsék. Kínában még az idén megkezdődnek a kiszállítások, de arról egyelőre nincs információ, hogy más piacokon mikor várható a megjelenés. Az viszont szinte biztos, hogy Kínán kívül barátságosabb névre keresztelik át az autót.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.