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 Júliusban a német Manager Magazin szellőztette meg a Volkswagen legújabb ütemtervét, és már akkor több éves csúszásokra derült fény. Mint most kiderült, a helyzet még ennél is szomorúbb. Spórolás A Handelsblatt német üzleti lap most a Volkswagen vezetésének legújabb terveit tekintette át, amelyekből kiderült, még annál is később érkeznek az új SSP platform modelljei, mint azt júliusban gondolni lehetett. A lap értesülései megerősítik a korábbi híreket, miszerint szinte az összes következő generációs modell évekkel később érkezik majd, így átmenetileg az MEB+ kapja a főszerepet. A konszern legtöbb elektromos modellje jelenleg az MEB alapokra épül, és inkább ezt fejlesztik tovább, míg a nagy lépéseket későbbre tolják. Az MEB+ továbbra is 2026-os céldátummal szerepel a cég terveiben. A belsős anyagokban szereplő SSP menetrendből azonban újabb céldátumok is kiderültek. Ezek szerint az új platform első autója az Audi A4 e-tron lesz 2028 végén (új dátum) az ID. Golf 2029 őszén kerül gyártásba (korábban csak az évet tudtuk) az ID. 4 utódja 2030-ban érkezik (júliusban még 2029 volt a legújabb terv) T-Sport SUV 2031-ben várható (megegyezik a júliusi hírrel) az eredetileg 2025/2026-ra beharangozott, majd többször elhalasztott csúcsmodell, a Trinity csak 2032 végén kerülhet gyártásba (korábban 2031 volt a friss dátum). A változások fő oka, hogy a vállalat jelentős költségcsökkentést akar végrehajtani, és mivel Oliver Blume és csapata úgy véli, az elektromos autók iránti kereslet csökkenni fog, lassítanak a fejlesztéseken. A Handelsbaltt informátorai azonban azt is megerősítették, hogy továbbra is problémák vannak az új SSP platform szoftverarchitektúrájával. Túl nagy fába A Scalable Systems Platform (SSP) a konszern jelenlegi MEB és PPE padlólemezeinek leváltásra készül, azaz a legolcsóbb típusoktól a high-end modellekig mindent képes lesz majd kiszolgálni. Az új fejlesztést 2021 júliusában jelentették be még Herbert Diess vezetése alatt, és akkor úgy tervezték, a sort a csúcsmodell a Trinity kódnéven fejlesztett szedán nyitja majd 2025 végén. Ez nemcsak az elektromos meghajtásban és akkutechnológiában nyitna új korszakot, de eredetileg a teljes önvezetést is elhozta volna, legalább a 4-es szinten. Diess távozása után azonban az új vezérigazgató, Oliver Blume alaposan átvilágíttatta a cég minden szegletét, köztük a fejlesztéseket is. A munka eredményeként 10 milliárd eurós megtakarítási programot jelentettek be a cégnél, elkaszálták a 2 milliárdos költségvetéssel Wolfsburg északi részén, zöldmezős beruházás keretein belül épülő új autógyár tervét, és racionalizálták a fejlesztési terveket is. Blume arról is döntött, hogy a Trinity végül nem szedán, hanem SUV formában mutatkozik be először és kiveszik a kritériumok közül az önvezetést, hogy ez ne hátráltassa a projektet. A döntés valószínűleg jelentős újratervezéssel is járt. Diesshez képest Blume sokkal óvatosabban, megfontoltabban halad, ami anyagi szempontból nyerő stratégia lehet, ám felmerül a konszern lemaradásának veszélye az elektromos átállás versenyében. A vezérigazgató legújabb fejlesztési ütemtervét még jóvá kell hagynia az igazgatótanácsnak is, a hírek szerint erre ősszel kerülhet sor. Újabb csúszás: ismét szoftverproblémák miatt halasztják a Volkswagen új villanyautóinak megjelenését 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!