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 A villanyautózás világában szinte minden hónapban akad legalább egy szenzációs akku-bejelentés, ám ezekről legtöbbször soha többet nem hallani. A Geely-hez tartozó Zeekr most nem bejelentett, hanem gyárt. Megkezdték A Zeekr a minap bejelentette a Zeekr 001 és Zeekr 007 2025-ös modellévének specifikációit és ez nem csak egy üres médiaesemény volt, ugyanis augusztus 14-től már megkezdik az autók kiszállításait is. Az igazi szenzáció a Zeekr 007 frissítése, mégpedig legalább két okból. Az egyik, hogy a típus csak tavaly év végén debütált, januárban kezdték szállítani, de augusztusban máris itt a ráncfelvarrás. A kínai autópiacon nem szórakoznak. Ami ennél is lényegesebb azonban, az az autó akkumulátora, amelyet tavaly decemberben jelentettek be, de más csodaakkukkal ellentétben nyolc hónappal később már a vásárlók kezébe is került. Itt a Golden Battery, az eddigi legfejlettebb LFP kémiás akkumulátor A második generációs, szerényen csak Golden Battery, azaz Arany Akkumulátor névre hallgató csomag alapvetően LFP cellákból áll, az akkupakk azonban annyira optimalizált, annyi újítást tartalmaz, hogy az akkucellák térkihasználása 83,7%, szemben a hasonló megoldások 60-66 százalékos arányával. Az LFP kémia eleve nagyon ellenálló, sokkal nehezebben gyullad ki, mint a hagyományosabb NMC akkuk, de ha hihetünk a vállalat marketingvideójának, akkor ez a pakk szinte elpusztíthatatlan, 48 órán át bírja a sós vizet, elviseli az 1000 fokos tüzet, de az úthenger sem kottyan meg neki (a videó fenti cikkünkbe ágyazva tekinthető meg). Golden Battery Amire viszont mindenki tényleg felkapta a fejét, az a kisebbik, 75 kWh-s LFP akkupakk 5,5C töltési képessége, ami 500 kW csúcsteljesítményt jelent. A gyártó adatai szerint az akkut 10,5 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni, ami 482 CLTC kilométer hatótávot ad a kocsinak. A CLTC kínai norma persze meglehetősen engedékeny, de becslésünk szerint ez a valóságban is 300-350 kilométert jelenthet. A Zeekr 007 szedán hátsókerék-meghajtású alapváltozata 210 ezer jüanba, 10,5 millió forintba kerül ezzel a 75 kWh-s akkuval, ami 688 kilométeres CLTC hatótávot ígér. Ezzel az árral a hasonló hatótávval rendelkező BYD Seal és a Tesla Model 3 közé lőtték be a típust – ám ezzel a töltési idővel egyik versenytárs sem tud lépést tartani. Golden Battery 10 százalékkal több pénzért a Zeekr 007 rendelkezik egy ennél nagyobb, 100-as akkuval szerelt nagy hatótávú verzióval is, ami hagyományos NMC kémiával működik, és szintén nem gyenge, 15 perces 10-80-as töltési időt tud a gyártó szerint. Mind a kisebb, mind a nagyobb akkupakkból van összkerékhajtású verzió is, a csúcsváltozat ára 300 ezer jüan. Az autógyártó az idei évben 230 ezer autó kiszállítását tervezi, ami a tavalyi eredmény duplája lenne. Az első hét hónap után 103.525 autónál járnak. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!