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
auto
2024. 09. 19. csütörtök

A Csengtui Autószalonon hivatalosan is bemutatkozott a BYD Seal 06 GT névre keresztelt vadonatúj tisztán elektromos modellje, melyet korábban az Ocean-M tanulmányautó képében ismerhettünk meg.

Ebből a sportos méregzsákból faragják ki a BYD következő 10 millió forint alatti modelljét

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

A sportos megjelenésű ferdehátú szeptember második felétől lesz elérhető a kínai autópiacon, ám sajtóértesülések szerint a legfőbb piacának Európát szánják, ahol egyelőre kisebb konkurenciával nézhet szembe: akik méretben és dinamikában is hasonló autót keresnek, azok igényeinek a VW ID.3 – Cupra Born – MG4 trió, és ezek sportosabb variánsai tudnak a leginkább megfelelni. Európában várhatóan a jövő év folyamán indul a modell értékesítése.

A Seal 06 GT egy- és kétmotoros konfigurációkat is kínál. Az egymotoros változat kétféle teljesítménnyel kerül piacra: 160 kW/310 Nm, illetve 165 kW/330 Nm. A kétmotoros változat egy 110 kW-os első és egy 200 kW-os hátsó motort hordoz, amelyek együtt alig 4,9 másodperc alatt fel tudják gyorsítani az autót nulláról száz kilométer/órára. 416 lóerős összteljesítményével egyébként a csúcsváltozat kicsivel alulmarad az MG4 XPowerrel szemben (429 LE).

A jármű 59,52 kWh vagy 72,96 kWh kapacitású akkumulátorral készül Kínában, így 505, 605, és 550 km-es hatótávolságú típusok közül választhatnak a vásárlók – ezek a kínai CLTC szabvány szerint értendők, amelynél az európai WLTP mérés lényegesen szigorúbb.

A BYD e-Platform 3.0 Evo padlólemezére épített, strukturális akkumulátorpakkal rendelkező villanyautó 4630 mm hosszú, 1880 mm széles és 1490 mm magas, tengelytávja 2820 mm. Belül a Seal 06 GT modern utasteret kínál kagylófehér vagy szürkületkék színlehetőségekkel. A megjelenítésért egy 15,6 hüvelykes adaptív lebegő központi kijelző, és egy 10,25 hüvelykes full LCD digitális műszerfal felel, de opcionálisan a 12 hüvelykes Head-Up kijelző is besegíthet.

A Seal 06 GT versenyképes árral robban be a kínai piacra, az előrendelőknek legkevesebb 150.000 jüant kell fizetni, amely körülbelül 7 és félmillió forintnak felel meg.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.