A német autóipar első számú vezetőivel tanácskozott az ország gazdasági minisztere a múlt héten – írja az Automobilwoche. Úgy néz ki, napirenden van a villanyautós támogatás feltámasztása is. Valamit lépni kell Az autóipar Németország húzó gazdasági ágazata, de az utóbbi időben úgy néz ki, rossz irányba halad az úton. A Volkswagennél nagy leépítésekre és gyárbezárásokra készülnek a már meglévő 10 milliárdos megtakarítási program mellett. A BMW nemrég egy 1,5 millió autós visszahívást jelentett be, és csökkentette profit előrejelzését. A napokban pedig a Mercedes-Benz is azt közölte befektetőivel, hogy nem fogják elérni a korábban megígért nyereségességet.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A problémákra megoldást keres a német kormányzat is, amely egy közös megbeszélésre hívta az autóipar vezetőit. A beszélgetés során előjöttek a villanyautó eladások és a támogatás tavalyi kivezetése, az EU CO2 előírásai és a roncsprémium ötlete is. A német koalíciós pártok legnagyobbika, az SPD elektromos autók vásárlása esetén visszahozná a roncsprémiumot, amellyel 2009-ben, a nagy gazdasági válság egyik ellenszereként már próbálkoztak az országban. A terv szerint a Roncsprémium 2.0 6000 euró állami támogatást adna új és 3000 eurót használt villanyautó vásárlása esetén, ha egy öreg belső égésűt kivonnak a forgalomból. Emellett – valószínűleg francia példára – támogatnák még a kisebb keresetűek lízingdíjainak csökkentését, valamint az otthoni töltők és akkumulátorok vásárlását is. Az SPD terveit támogatja az autóipari IG Metall szakszervezet is, de bizonyos korlátozásokkal környezetvédő szervezetek, így a VCD is. Ők az olcsó, 30 ezer euró alatti elektromos autók megvásárlásához adnának segítséget és leépítenék a belső égésű motoros járművekhez kapcsolódó adókedvezményeket. A támogatásokat a különösen nagy tömegű hagyományos autók forgalomba helyezésére kiszabott különadóból finanszíroznák. A két kisebbik koalíciós partner közül azonban az FPD nem tartja jó ötletnek az autógyártók anyagi támogatását, szerintük az adók és a bürokrácia csökkentése segíthetne a vállalkozásoknak ahelyett, hogy az adófizetők pénzét költik erre. Az ellenzéki CDU/CSU is ellenzi a kormányzati terveket, szerintük a támogatásokat eleve nem szabad a villanyautó vásárláshoz kötni, technológiailag nyitottnak kell maradni, és enyhíteni kell az EU CO2 előírásain. A roncsprémium szerintük, ahogy a múltban, úgy most is csak egy rövid fellángolást eredményezne a vásárlási kedvben. Két számjegyű a csökkenés a nagy európai autógyártók nyereségében Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!