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 A pénteki N Day 2024 eseményen debütált a Hyundai Motor Company motorsport-divíziójának következő generációs érdekessége, az RN24, amely a legújabb evolúciója a vállalat úgynevezett Rolling Lab sorozatának. Ez a modellcsalád azon tanulmányautókat foglalja magában, melyek kapocsként szolgálnak a motorsport és a sorozatgyártott modellek között, azaz „guruló laboratóriumként” segítik, hogy az N részleg versenyautóiban alkalmazott innovatív technológiák a megvásárolható utcai járművekben is otthonra találjanak. Az RN24 tervezői a lehető legerősebb elektromos rendszert akarták a lehető legkisebb formában működésbe hozni, ennek megfelelően pedig egy WRC (World Rally Championship) által inspirált kompakt villanyautó-alvázra esett a választás, amibe egy kétmotoros, együttesen 478 kW teljesítményű hajtásláncot szereltek be. Ez mozgatja egyébként a dél-koreai autógyártó Ioniq 5 N modelljét is. Az akkumulátort némileg áttervezték annak érdekében, hogy 340 mm-rel rövidebb tengelytávval tudják felruházni az autót, ez azonban nem volt hatással az akkucsomag 84 kWh-s kapacitására. Az RN24 alvázrendszere egy újonnan tervezett WRC-stílusú felfüggesztéssel büszkélkedhet, rali-specifikus lengéscsillapítókkal és nagy merevségű segédkeretekkel. A jármű továbbá a WRC Powertrain Drive Control Logic rendszert is megkapta, mely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kormánykerék gombjaival szabályozza a teljesítményt, a gyorsulási érzékenységet, a regeneratív fékérzékenységet és a teljesítményelosztást is. Az Ioniq 5 N-hez képest a kormánybeállításokon is változtattak a raliautókra jellemző reakciók érdekében, és az akkumulátor és a motor hűtését is tovább optimalizálták a fejlesztők. A jármű külső, nagy teljesítményű hangrendszerrel rendelkezik két oldalsó hangszóróval, a hátsó sárvédők pedig hangdobozként fokozzák a hangélményt, szórakoztatva a közönséget egy-egy gumifüstölés és aszfaltszaggatás közben. Az RN24 a Hyundai Motorsport Touring Car Racing (TCR) modelljeiből származó légterelővel van felszerelve, ami javítja az aerodinamikai teljesítményt, az agilitást, és a stabilitást is, továbbá 3D nyomtatott elemek is kerültek a járműre a tömegcsökkentés érdekében. A villanyautó így körülbelül 1880 kilót nyom, 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 240 km/h körül alakul a végsebessége. A cég Rolling Lab sorozatában korábban olyan modelleket láthattunk, mint például az RN22e és az N Vision 74. Klasszikus köntösben, 670 lóerővel robbant be a koreaiak hidrogénhibridje 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!