A november 5-én kezdődő Las Vegas-i 2024 SEMA kiállításon debütál a Stellantis elképesztően látványos bemutatóautója, amely egy klasszikus amerikai izomautó elektromosításával született meg. Az 1967 Plymouth GTX Electromod tanulmánnyal a vállalatcsoport azt a technológiai készletét mutatja be, amivel a jövőben szinte bármilyen jármű, legyen szó modern autóról vagy veteránról, könnyedén elektromossá alakítható – vagy akár nulláról megépíthető.
A gyönyörű Frostbite Blue fényezésű jármű gyomrában a Stellantis csoporthoz tartozó, autóalkatrészek és kiegészítők értékesítésére szakosodott Mopar úgynevezett e-Crate hajtásrendszere lapul. Ennek fő eleme a skálázható, 400 voltos, 250 kW teljesítményű EDM (elektromos meghajtómodul), amit összesen 73 kilowattórányi lítiumion-akkumulátor lát el energiával. A 384 cellából álló, körülbelül 417 kilós rendszer mintegy 400 kilométer hatótávolsággal ruházza fel a villanyautót.
A Mopar tervezői gárdája számos vizuális módosítást hajtott végre annak érdekében, hogy az elektromos Plymouth az eredetinél némileg agresszívebb és modernebb külsőt kaphasson. Megalkották például a különleges, egyedi készítésű, szénszálas motorháztetőt a szaténfeketére festett dupla légelszívóval, felszereltek egy meglehetősen szolid hátsó légterelőt, és a felfüggesztést is alacsonyabbra állították.
Az utastérben is történtek frissítések, így például az új műszerfal már villanyautó-specifikus adatokat is mutat, az eredeti, háromküllős kerek kormánykerék helyett pedig egy modernebb, bőrborítású, lapított aljú kormány került a sofőr elé.
A hagyományos hajtású veteránok átalakításához egyébként már korábban is láttunk hasonló megoldásokat, a Ford például már 2021-ben bemutatta és értékesíteni kezdte saját villanymotorját.