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 Elstartolt itthon is az új Opel Grandland, amely hatalmas belterével és elképesztően kényelmes üléseivel hagyott nyomokat bennünk október végi tesztutunk során. Kiderült végre az elektromos változat magyar ára is, és jó hír, hogy a csinos impakt réz szín, amely a mi tesztünkben is szerepelt, az alapáras fényezés. Forintosítva Német árakat persze eddig is tudtunk, de ma reggel nyilvánosságra hozta a magyar képviselet, hogy mennyiért rendelhetjük a nagy családi autót forintban.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 A legolcsóbb természetesen a belépő mild hibrid, amely 12,5 millió forintért vásárolható meg. Anyagi megfontolásból ezt nyilván sokan fogják választani, és olyan szempontból nem tudjuk hibáztatni őket, hogy ugyanazt a nagy és kényelmes belsőt kapják meg ezért a pénzért, mint a drágább változatok tulajdonosai. Ezzel együtt is azt javasolnánk, hogy mindenképpen vigyék el az autót egy tesztútra a potenciális vásárlók, mert különösen az elektromos után, a rövid teszt alkalmával fizikai fájdalom volt a hibrid harmatgyenge teljesítménye, zaja és szenvedése az autópályán. Grandland mild hibrid. A spektrum kék fényezés 240 ezerbe kerül. Ez egy 1,2 literes 100 lóerős, 3-hengeres benzinmotor, 200 Nm nyomatékkal, amelynek 1600 kilót kell mozgatnia. Az elektromos rásegítés a tesztút során 1-3 kilométer közötti hatótávot mutatott, ennyin keresztül tud némileg javítani a teljesítményen. Árban a következő a PHEV, a konnektoros hibrid. Ez 16 millió forintba kerül, de már 195 lóerő rendszerteljesítményt és 300 Nm nyomatékot kapunk. Bár a négyhengeres 1,6-os benzinmotor 150 lovas, a villanymotor pedig 125 lóerőt tud, együtt nem engednek nekik ennyit. Az is igaz persze, hogy ez a változat már 1900 kiló, és kipróbálni nem tudtuk, de papíron azért nagyobb potenciál van benne, mint a vérszegény MHEV-ben. Az 1800 kiló feletti tömeg Budapesten két év múlva már dupla parkolási díjat ér. A PHEV változat 17,9 kWh-s aksija 85 WLTP kilométerre elég, bár városban 100 kilométert mért az Opel. DC töltés nincs, de az AC 11 kilowattos. Kétmillió forint a tisztán elektromos változat felára, amely 18 milliótól vásárolható meg. Az alapárért a 73 kWh-s akku jár, amely celláit egy külső beszállítótól vásárolja a Stellantis és a kisebbik pakk a teljesítményből nem vesz le, ugyanúgy 210 lóerőt és 345 Nm nyomatékot kapunk – ennek a sofőrrel együtt 2132 kilót kell mozgatnia. A WLTP hatótáv 504 km, a 11 kW AC mellé 160 kW DC töltés jár. Nekünk elsőre ez tűnik a legjobb ajánlatnak a tölthető kínálatból. Az alapfelszereltséggel nem, csak az egymillióval drágább GS szinttel rendelhető a nagyobb, 82 kWh-s akkupakk, amelyben már a Stellantis saját cellái vannak. Ezeket Franciaországban a Mercedesszel és a Totallal közösen alapított vegyesvállalat, az ACC gyártja és a plusz 9 kWh felára további 765 ezer forint. Így a nagyakkus változat az emelt GS felszereltségben 19,67 millió forintba kerül. Érdekes, hogy ezzel a nagyobb akkuval az autó 12 kilóval még könnyebb is, a töltési teljesítmény azonban egy hajszállal kisebb, 150 kW. A WLTP hatótáv 564 km. Arra mondjuk továbbra is kíváncsiak lennénk, hogy mitől nehezebb a 73 kWh-s tisztán elektromos változat 532 kilóval, mint a mild hibrid – ez nagyjából a 100 kWh-s Model S akkupakk súlya. A tömeg már csak azért sem elhanyagolható, mert 2100 kilóval ezzel a kocsival Budapesten 2027-től már dupla parkolási díjat kell fizetnünk. 2025 második felében érkezik a legnagyobb, 97 kWh-s akkupakk, amellyel már 660-700 kilométer körüli WLTP hatótáv várható. Villámteszt: Opel Grandland 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!