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 Európában is elérhetővé vált a különböző méretű akkumulátorok közötti váltási lehetőség a Nio azon ügyfelei számára, akik az aksi nélkül, a Battery-as-a-Service (BaaS) szolgáltatásra előfizetve vásárolták meg elektromos autójukat. Ez jelentős rugalmasságot biztosít azon felhasználóknak, akik időnként hosszabb utakra is elindulnak, de a napi használat során elegendő számukra a kisebb akku. Európában a Nio autói jelenleg két akkukapacitással választhatók: a kisebb aksi 75 kilowattórát kínál, míg a nagyobb akku 100 kWh energia tárolására képes. Noha a kínai autógyártó úgy tervezte járműveit, hogy bármely akkumulátor beszerelhető, a BaaS előfizetőinek is választaniuk kellett a két opció közül, és onnantól kezdve mindig csak az egyik akkukapacitáshoz férhettek hozzá a Power Swap csereállomásokon. Ez változott most meg, a Nio-ügyfeleknek Németországban, Hollandiában, Norvégiában, és Svédországban már lehetőségük van havonta váltani a két akkuméret között. Az electrive.com hozzáteszi, hogy Kínában ez a rendszer már tart egy ideje, és meglehetősen népszerű a felhasználók körében, ott ráadásul heti és napi szinten is váltogathatják akkukapacitásukat a villanyautósok. Emellett a rugalmasságot tovább fokozza, hogy a Nio hazai piacán már a 150 kWh-s akkumulátor is elérhető, így az ügyfél gyakorlatilag megduplázhatja autójának hatótávját akár egyetlen napra. Hogy mire képes a Nio ET7 szedán a legnagyobb akkuval, arról itt írtunk. Valós körülmények között ment el egy töltéssel 1044 km-t a NIO villanyautója „A rugalmas akkumulátorváltás révén az európai Nio-felhasználók élvezhetik a választás szabadságát, a kényelmet, és nyugodtak lehetnek a hatótávval kapcsolatban is – mindezt alacsonyabb áron” – mondja Kajsa Ivansson Sognefur, a Nio Power Europe vezetője. „Lehetőséget adunk felhasználóinknak, hogy kiválasszák az igényeiknek leginkább megfelelő akkumulátort. Ez a rugalmas, felhasználóközpontú elektromobilitás jövője.” Már 50 akkucsere-állomást üzemeltet a NIO Európában Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!