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 Amióta a Jaguar elindította új kampányát, hogy beharangozza új logóját, illetve a márkajelzés új betűtípusát, a mémek gyakorlatilag magukat gyártják és sokan máig azon viccelődnek, hogy mekkora öngól lett ez a re-branding. Pedig a brit autógyártó még csak most készül 19-re lapot húzni. Bejöhet? A Jaguar gyakorlatilag a teljes modellpalettáját elektromosra készül váltani, ami egyrészt egy merész lépés ma Európában, másrészt viszont a prémium gyártóknál logikusnak tűnik, hogy a teljesen hang és rezgésmentes, viszont bivalyerős hajtásláncra váltanak. Valószínű persze, hogy amikor a Jaguar vezetése a kérdésben döntött, még sokkal gyorsabb elektromos átállásra számítottak, de egy ilyen kis gyártónál nincs nagyon B-terv. Az eleve öregecske műszaki tartalmú modellpalettát nyugdíjazták, talán egyetlen típus, az F-Pace kivételével a gyártás már leállt, az előre legyártott raktárkészleteket értékesítik éppen, a két brit autógyárukat pedig építik át a vadonatúj elektromos modellekhez. Csak egyetlen Jaguar marad gyártásban Az újdonságokról viszont eddig hivatalos képeket nem láttunk, egy álcázott prototípus furcsa formáival borzolták csak a kedélyeket két hete. Most úgy tűnik, komolyan gondolták, bár így belegondolva az álca alatt lapuló autó egészen csinos ahhoz képest, ami a tanulmányautó mutat. Forrás: Jaguar Hivatalosan december 3-án, az amerikai Miamiban lesz az első tanulmányautó bemutatója – ez jelölheti ki a most debütáló új modellsorozat formavilágát, dizájnnyelvezetét. Egy nappal az esemény előtt azonban kiszivárgott, vagy talán kiszivárogtatták az első számítógépes rendereket a járműről és hát… inkább mutatjuk. Forrás: ANE, Wired Úgy tűnik a Jaguar a Cybertruckhoz hasonló brutalitást fogja képviselni a jövőben. A tanulmányautó hosszú motorháztetője villanyautóként nyilván teljesen felesleges és értelmezhetetlen, inkább egy dizájn döntés, amely az E-Type arányaira akar emlékeztetni. Forrás: ANE, Wired A színválasztás nyilván csak a felhajtás része, de valószínűleg nem segít majd az indulatok kezelésében. Forrás: ANE, Wired Ezen kívül viszont úgy tűnik, semmi nem marad az angol nagymacskák kecses vonásaiból, hanem hatalmas, egybefüggő lemezeket, letisztult, de batár nagy idomokat kapunk. Forrás: ANE, Wired A jaguár a teljes modellcsere kapcsán azt is bejelentette már korábban, hogy el kíván mozdulni a luxus szegmens felé és a jövőben árban és minőségben is inkább az Aston Martin, a Bentely, illetve a drágább német prémiumok versenytársai akarnak lenni. Új márkajelzéssel pecsételte meg újjászületését a Jaguar Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!