Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Az AI4.1 az önvezetéshez szükséges számítógép hardveres frissítése, de úgy néz ki, valami hiba csúszhatott a gyártásba. Egyelőre nem tudni, Európába is kerültek-e ilyen autók, de a német TFF fórumban találtunk arra utaló jeleket, hogy igen. Nem sokat tudni Az Electrek villanyautós oldal a hozzájuk beérkezett olvasói levelek alapján azt állítja, valami műszaki probléma van az autókba szerelt AI4.1 számítógéppel. A vadonatúj autók tulajdonosai azt mondják, pár száz kilométeren belül kamerák képét veszítik el, hibaüzeneteket kapnak, a szerviz pedig egyelőre nem tud gyorsan cserealkatrészt biztosítani. Állítólag volt olyan is, akinek az új alkatrész is pár sarok után felmondta a szolgálatot. Bár fizikailag osztoznak a hűtőbordákon, az FSD számítógép különálló egység a központi képernyőt vezérlő AMD Ryzen processzoros hardvertől, így a hiba ezt nem érinti, ám a vezetéstámogató kényelmi funkciói mellett a biztonságot segítő ütközéselkerülő rendszerek szintén hibát jelezhetnek. A Tesla 2025 végén tervezi bevezetni az AI5 FSD számítógépet, amelyben már a cég harmadik generációs mesterséges intelligencia chipje dolgozik. Jelenleg a második generációs MI processzor által hajtott AI4 kerül az autókba, de hír alapján úgy tűnik, ennek a közelmúltban kijött egy frissített 4.1-es változata. Az Electrek név nélküli informátorokra hivatkozva úgy tudja, a probléma akkor lép fel, amikor a vadonatúj autó az első pár kilométeren elkezdi bekalibrálni a vezetéstámogató kameráit. Ilyenkor a kisfeszültségű akkumulátor valahogy zárlatot okoz a legújabb FSD számítógépen, ami véletlenszerű hibákat generál. Ez a magyarázat egy kicsit furcsán hangzik, nem is biztos, hogy helyes, de egyelőre nincs jobb. A vállalat egyelőre nem rendelt el visszahívást, úgy tudni, még vizsgálják a bejelentéseket. Hogy pontosan hányan jelezték a problémát az Electreknek és az mennyire kiterjedt, azt nem tudjuk. A Redditen és a német TFF fórumban kutatva találtunk pár bejegyzést, amely hasonló problémát jelez. Jelenleg azonban többen jelezték azt is, hogy a karácsonyi frissítés után hibás kamera működést tapasztaltak, vagy az Autopilot hibát jelzett. Ezzel kapcsolatban azonban páran azt írják, a napokban kimehetett egy frissítés, mert autójuk meggyógyult, így valószínű, hogy az Electrek híre kapcsán olvasott kommentek egy részében is keveredik a két hibajelenség. Címlapkép: Sáfrány Zsuzsanna Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!