Az AI4.1 az önvezetéshez szükséges számítógép hardveres frissítése, de úgy néz ki, valami hiba csúszhatott a gyártásba. Egyelőre nem tudni, Európába is kerültek-e ilyen autók, de a német TFF fórumban találtunk arra utaló jeleket, hogy igen. Nem sokat tudni Az Electrek villanyautós oldal a hozzájuk beérkezett olvasói levelek alapján azt állítja, valami műszaki probléma van az autókba szerelt AI4.1 számítógéppel. A vadonatúj autók tulajdonosai azt mondják, pár száz kilométeren belül kamerák képét veszítik el, hibaüzeneteket kapnak, a szerviz pedig egyelőre nem tud gyorsan cserealkatrészt biztosítani. Állítólag volt olyan is, akinek az új alkatrész is pár sarok után felmondta a szolgálatot.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Bár fizikailag osztoznak a hűtőbordákon, az FSD számítógép különálló egység a központi képernyőt vezérlő AMD Ryzen processzoros hardvertől, így a hiba ezt nem érinti, ám a vezetéstámogató kényelmi funkciói mellett a biztonságot segítő ütközéselkerülő rendszerek szintén hibát jelezhetnek. A Tesla 2025 végén tervezi bevezetni az AI5 FSD számítógépet, amelyben már a cég harmadik generációs mesterséges intelligencia chipje dolgozik. Jelenleg a második generációs MI processzor által hajtott AI4 kerül az autókba, de hír alapján úgy tűnik, ennek a közelmúltban kijött egy frissített 4.1-es változata. Az Electrek név nélküli informátorokra hivatkozva úgy tudja, a probléma akkor lép fel, amikor a vadonatúj autó az első pár kilométeren elkezdi bekalibrálni a vezetéstámogató kameráit. Ilyenkor a kisfeszültségű akkumulátor valahogy zárlatot okoz a legújabb FSD számítógépen, ami véletlenszerű hibákat generál. Ez a magyarázat egy kicsit furcsán hangzik, nem is biztos, hogy helyes, de egyelőre nincs jobb. A vállalat egyelőre nem rendelt el visszahívást, úgy tudni, még vizsgálják a bejelentéseket. Hogy pontosan hányan jelezték a problémát az Electreknek és az mennyire kiterjedt, azt nem tudjuk. A Redditen és a német TFF fórumban kutatva találtunk pár bejegyzést, amely hasonló problémát jelez. Jelenleg azonban többen jelezték azt is, hogy a karácsonyi frissítés után hibás kamera működést tapasztaltak, vagy az Autopilot hibát jelzett. Ezzel kapcsolatban azonban páran azt írják, a napokban kimehetett egy frissítés, mert autójuk meggyógyult, így valószínű, hogy az Electrek híre kapcsán olvasott kommentek egy részében is keveredik a két hibajelenség. Címlapkép: Sáfrány Zsuzsanna Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!