auto

Kínába tart a Tesla Cybertruck?

A Tesla Cybertruck kapcsán az egyik első kritika, ami az autó formáját érte, hogy így ez bizony Amerikán kívül nem kerülhet majd sehol forgalomba.

Vagy mégis?

Plecsni

A Tesla háza tájáról korábban már érkezett olyan pletyka, hogy a vállalat dolgozik a Cybertruck egy olyan módosított változatán, amely megfelel a kínai közlekedésbiztonsági előírásoknak. Mivel az ázsiai országból állítólag jelentős az érdeklődés a pickup iránt, a cég fontolgatja a piaci bevezetést.

Ezt az értesülést aztán a Tesla China gyorsan cáfolta is.

Ám, hogy valami készül, az nagyon valószínű, mivel a kínai ipari és információtechnológiai minisztérium a napokban kiállította a Cybertruck hivatalos energiacímkéjét, amely a típus bevezetésének egyik előfeltétele.

A dokumentációból kiderül, hogy a jármű saját tömege 3104 kg, első motorja 206, a hárommotoros variáns két hátsó hajtóműve pedig 222-222 kW teljesítményre képes és a kínai CLTC szabvány szerint mért 22,6 kWh-s fogyasztása alapján 618 kilométer a hatótávja. Persze a CLTC meglehetősen optimista, úgyhogy mi inkább az amerikai szabvány szerinti 547 kilométert tartjuk mérvadónak.

A Cybertruck elsősorban a szögletes, éles vonalai, orrkialakítása és hidegen formált acél karosszériája miatt kerülhet bajba a gyalogosbiztonsági tesztek szempontjából, mivel valószínű, hogy nem teljesítené az európai és kínai normákat.

Elon Musk korábban úgy nyilatkozott, hogy túl költséges lenne a jelenlegi változat áttervezése a tengerentúli piacok számára, de nem kizárt, hogy később gyártanak majd az autóból egy újabb, kisebb, ezeknek megfelelő verziót. Ennél konkrétabb ígéret azonban nem hangzott el.

A Cybertruckot nemrég mi is ki tudtuk próbálni Floridában, erről videó is készült.

Villanyautó teszt: Tesla Cybertruck Foundation Series

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.