PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTklMjAlMjAlMjAlMjAlMjBLw7ZzesO2bsO2bSEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JTIwJTIwJTIwJTIwJTIwS8O2c3rDtm7Dtm0hJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= FRISSÍTÉS 25.01.14: A tegnapi sajtóértesülést ma a gyár szóvivője hivatalosan is megerősítette. A német Handelsblatt értesülései szerint már most kedden megkezdődik az új Model Y gyártása a Giga Berlinben, a vállalat európai gyárában. Más források a kínai megrendelések kiugró számáról írnak, miközben további részletek derültek ki az autó specifikációiról. Berlin A Grünheide városa mellett található Giga Berlin háza tájáról már hétfő reggel érkeztek olyan hírek, hogy a menedzsment napközben eligazítást tart a munkatársaknak, a téma pedig az új Model Y lesz. Később olyan információ is kiszivárgott a gyárból, hogy a helyszínen van a frissített típus egy példánya is, amelyet bemutatnak majd a dolgozóknak. Hétfő délután azután a Handelsblatt német gazdasági lap belsős forrásokra hivatkozva azt is megírta, hogy állítólag bejelentették, hogy már kedden megindul az üzemben az új változat sorozatgyártása. Utóbbi információt egyébként közvetlenül nem láttuk megerősíteni egyéb források által, ám amennyiben igaz is, érdemes figyelembe venni, hogy jelenleg még Sanghajban is vegyesen készül a régi és az új változat a gyártósoron. A kínai üzemben már tavaly év végén megindult a próbagyártás, de csak most január végére várható a teljes átállás. Így aki most Model Y-t rendel, ne vegye készpénznek, hogy már az újból kap. Addig biztosan nem, amíg a cég európai konfigurátora nem áll át a frissített modellre. Kínának bejött A Car News China több, egymástól független forrásra hivatkozva úgy tudja, több, mint 50.000 megrendelést kapott a Tesla a frissített Model Y-ra a bejelentés napján. Az értesülés egyik forrása két népszerű kínai autós blogger, de többen is hasonló következtetésekre jutottak a közösségi médián megosztott rendelési sorozatszámok alapján. Utóbbi metodika kapcsán azért érdemes megjegyezni, hogy a Tesla a múltban igyekezett azzal megakadályozni a hasonló nyomozásokat, hogy nem sorrendben adták ki a számokat, néha ezres nagyságrendeket ugrottak, majd később töltötték fel ezeket a lyukakat a sorozatban. A megnövekedett keresletet egyébként az oldalnak megerősítették egyes kínai Tesla szalonok értékesítői is, akik állítólag napi 100-300 körüli rendelésről számoltak be. Természetesen a fentiek közül semmi nem hivatalos adat. Apróságok A modellfrissítés napján megjelent írásunk óta több apró részletre is fény derült a fejlesztések, változások közül. Az első csomagtér mérete változatlan, 117 liter, de tud valamit, amit eddig nem: van rajta egy leeresztő. Ez persze nem újdonság az autóiparban, már az F-150 Lightning is tudta ezt a trükköt és állítólag a Cybertruck platójában lévő alsó rekesznek is van ilyen extrája. A leeresztő akkor lehet főleg hasznos, ha jeget, illetve jéggel hűtött akármit, vinnénk a csomagtartóban, mivel így utólag nem kell kimerni a vizet, elég csak kihúzni a dugót. The new Tesla Model Y’s light bar at night. 🔥 pic.twitter.com/zZjc69srMu — Thomas Zhu (@zhuthomasX1) January 10, 2025 A hátsó, már eddig is méretes csomagtartó kapacitása egyébként 100 literrel megnőtt, és a hátsó ülések ülőlapja is 1,5 centiméterrel megnőtt, míg a fejtámlák nagyjából ennyivel szélesebbek lettek. Ahogy korábban írtuk, a hátsó üléssor háttámlái teljesen elektromosak lettek, gombnyomásra hajthatóak le és fel. A hűthető, szellőztethető első ülések mellett az is kiderült, hogy az autó kabinszellőztetését teljesen átdolgozták és állítólag az újítások révén gyorsabban és egyenletesebben lehet felfűteni, vagy lehűteni a kabint. A hőség kapcsán fontos újdonság – és ez már állítólagosan belső Teslás anyagokból derült ki egy azóta törölt közösségi média posztban –, hogy új, speciális ezüst réteggel ellátott panorámatető került a típusra, amely hétszeresére növeli a hővisszaverő képességet. Az átdolgozott futómű kapcsán ez a feltételezett Tesla-dokumentum azt is részletezi, hogy 51 százalékkal megnőtt a rezgéscsillapító képessége, miközben a javított hangszigetelés 20 százalékkal csökkentette a szélzajt és 22 százalékkal az utcáról beáramló hangokat. Végül az is kiderült, hogy nem elírás, a kisakkus változat az eddigi 60-as CATL pakk helyett 62,5 kWh-sat kap. Mi már korábban is láttunk európai homologizációs dokumentumokban egy LFP62 jelölésű akkut, de eddig itt ilyen nem került bevezetésre. (Nálunk a kisakkus Y akkuját egyébként is a BYD szállítja). Kínában bemutatták az új Tesla Model Y-t Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!