A Volkswagen tavaly év végi megállapodása a szakszervezetekkel kemény tárgyalások eredménye volt és a kompromisszum részeként a cég vállalta, hogy nem zárja be egyik német gyárát sem. Az is egyértelmű volt azonban, hogy egyelőre még nem igazán tudják mihez kezdenek majd azzal a két-három üzemmel. Kínai vásárlók A tavalyi tárgyalássorozat során kiszivárgott, hogy a cég 10 német gyárából az emdeni, osnabrücki és drezdai vannak veszélyben, de végül mind a három üzem megmenekült a kompromisszum részeként.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 Ám a hivatalosan kommunikált átszervezések olyan benyomást keltettek, hogy a cég még nem tudja teljesen pontosan, hogyan tudna megfelelő szerepet találni ezeknek az egységeknek. Zwickauból részben Emdenbe költöztetik például az ID.3 / Cupra Born, illetve az ID.4 gyártását, a felszabaduló kapacitást pedig egy közelebbről meg nem nevezett, a jövőben megvalósuló újrahasznosítással foglalkozó projekt köti majd le. Drezdának még ennél is bizonytalanabb a helyzete, a cég csak annyit mondott, hogy bár az autógyártást beszüntetik, keresik az alternatívákat a gyár hasznosítására. December végén Osnabrük kapcsán sem tudtak még semmi konkrétumot mondani. A Reuters értesülései szerint azonban nem kizárt, hogy a végén eladják a felesleges kapacitásokat, mégpedig olyan kínai autógyártónak, amelyek szeretnének az EU vámhatáron belülre kerülni. A hírportál a kínai kormányzathoz közelálló forrásoktól úgy tudja, hogy ez politikai és gazdasági szándék is az ázsiai ország részéről. Bár az ajánlatok akár magánkézben, akár állami tulajdonban lévő autógyártóktól érkezhetnek, ezeket mindenképp a kínai kormány fogja jóváhagyni és terelgetni. A kínaiak azonban várnak még egy kicsit, mivel a jelenlegi német kormánnyal elég hűvös, ellenséges a viszonyuk. Így állítólag megvárják a februári német választások eredményét és ennek függvényében kezdenek majd tárgyalni a részletekről. Megállapodott a Volkswagen és a szakszervezet, 35 ezer fős leépítés jön Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!