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
auto

Olcsóbb ID.3 és ID.4 változatokkal rukkolt elő a Volkswagen Magyarországon

elektromos autó
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

A magyar konfigurátorból már hosszú ideje hiányoztak a kisebb akkus változatok a Volkswagen ID sorozatánál.

Most az ID.3 és az ID.4 is új belépő modellt kapott.

Lecsupaszítva

Valószínűleg nem véletlen, hogy pont abban az évben vezetik be (újra) az olcsóbb modelleket, amikor életbe lép az EU új, szigorúbb CO2 előírása és növelnie kell minden gyártónak az elektromos eladásokat.

De az ok végül is lényegtelen, nekünk inkább az számít, hogy végre újra olcsóbban lehet hozzájutni ezekhez az autókhoz hazánkban.

Németországban ötödével lett olcsóbb a Volkswagen ID.3

Bár a listaárak mellett, a magyar képviselet már egy ideje jelentős kedvezményeket kínál a konfigurátorban kiválasztható extraként, és valószínűleg a kereskedésekben is lehet alkudni, az új Start és Start Prime változatok jelentős változást hoztak a két autó pozicionálásában. (Ezekhez persze nem választható ki a drágább verziók extra árkedvezménye.)

A 13,45 millió forintos Start egy 52 kWh-s akkupakkot kapott, WLTP hatótávja pedig 388 km. Ezt a Pro-nál gyengébb, 170 lóerős motorral és 7 kilowattos AC, 125 kilowattos DC töltéssel kombinálták.

A Start modellt a Start Prime egészíti ki, ami félmillióval kerül többe és ezért gazdagabb alapfelszereltséget kínál. A két új verzió között a különbségek a sötétített hátsó üvegezés, a fényszóró asszisztens, a kétzónás klíma (egyzónás helyett), a tolatókamera és a könnyűfém felni (dísztárcsás acél helyett).

Kiemelnénk, hogy a két olcsóbb verzió nem tartalmazza a hőszivattyút, amit mindenképpen megfontolandó berendelni.

A 13-14 milliós árszinthez képest jelentősen drágább a korábbi belépő Pro változat, ami 6 kWh-t, 44 kilométert és 60 lóerőt ad pluszban – igaz, a felszereltsége is bőkezűbb.

Az ID.3 Pro tavaly őszi 18,5 milliós listaára egyébként még emelkedett is, most 19,6 millióba kerül, de továbbra is levonható ebből az 1,75 milliós kedvezmény a konfigurátorban. Így a korábbi 16,75 milliós valós ár most 17,85 millióra nőtt.

Mégis, a 4,5 milliós különbség a Start és Pro modellek között erősen megfontolandóvá teszi az olcsóbb kiadást. Persze az extra listával könnyen el lehet veszíteni az árelőnyt.

Az ID.4 családnál is megjelent a két Start, és Start Prime változat.

Titkon reméltük, hogy a nagyobb és nehezebb test mellé azért nem az 52-es, hanem legalább az 58-as akkut csomagolják, de sajnos a kedvező árba ez már nem fért bele. Ugyanígy, az ID.3-ban még elfogadható 170 lóerős motor az ID.4-ben már kicsit lomhábban hathat, hiszen itt 2 tonnát kell megmozdítania.

Apropó tömeg: az ID.4 Start 1982 kg, így a 2026-tól tervezett budapesti határérték alatt marad, míg a sorozat többi tagja a küszöb fölé érkezik.

Pontosabban, az ID.4 Start Prime 2001 kilója még lehet, hogy menthető, mivel a Volkswagen a 75 kilós standard sofőrrel együtt számolt értéket tünteti fel, ha ez nem számít majd bele, akkor még ez is befér 2 tonna alá.

Az ID.4 Start 14,99 millió forintba kerül és ezért a 170 lóerős motor mellé a már említett 52 kwh-s akkupakkot kapjuk, ami itt 363 WLTP kilométerre elég. A töltési teljesítmény terén az ID.3-mal szemben itt nem spórolták ki a háromfázisú fedélzeti töltőt, így a 11 kW-os AC töltés mellett a DC töltés 145 kW-ig megy fel. (A Start változatnál a cég honlapja 50 kW DC-t ír, még a Start Prime-nál 145-öt. Nagyon reméljük, hogy ez csak elírás és 2025-ben senki nem gondolja komolyan az 50-es töltést 15 millióért).

Az ID.4 Start Prime 15,5 milliós árába szintén valamivel gazdagabb felszereltség fért be. Itt alapból megkapjuk a könnyűfém felniket, a kormányfűtést és első ülésfűtést, az osztottan dönthető hátsó üléseket, az első ülések magasságállítását és a hangulatvilágítást, valamint egy szebb kárpitot és szövet szőnyegeket. A tolatókamera, kulcs nélküli nyitás, parkolóasszisztens, riasztóberendezés és az övelőfeszítés is csak a Start Prime része, ahogy a kétzónás klíma meg pár egyéb extra is csak itt található meg.

A Start Prime egyértelműen a sokkal jobb vétel az ID.4 esetén, de a hőszivattyú itt is feláras extra, azt mindenképp tessék hozzárendelni!

Az ID.4 sorozatnál még nagyobb az ugrás a most megjelent olcsóbb változatok és a korábban is kínált modellek között, hiszen a Prime-ban már nettó 77-es akku van, ami 544 kilométerre elég és a hajtáslánc, illetve a töltés is jóval izmosabb. Ezért viszont 22,8 milliós listaárat kell fizetnünk és itt a konfigurátorban felkínált extra kedvezmény is csak 750 ezer, tehát 22 millió felett maradunk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.