Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Megkezdte önvezető kisbuszának tesztelését Oslóban a MOIA, a Volkswagen Csoport autonóm utazásmegosztó szolgáltatásán dolgozó leányvállalata. Az átalakított, 4-es szintű önvezetésre felkészített Volkswagen ID.Buzz eddig Austinban, Münchenben és Hamburgban rótta az utakat, ám a technológia fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy hidegebb klímán is próbára tegyék a rendszert, így az év eleje óta a norvég főváros szolgál teszthelyszínként. A tesztek az autonóm járművek hóban, jégben és alacsony, nulla fok alatti hőmérsékleten való viselkedésére, valamint az érzékelők korlátozott látási viszonyok melletti teljesítményére összpontosítanak. Ezenkívül az értékelés kiterjed arra is, hogy a járművek hogyan lépnek kapcsolatba a közlekedési infrastruktúrával – például a havas útburkolati jelekkel és táblákkal –, valamint a többi úthasználóval nehéz időjárási körülmények között. „A -20 °C-ig terjedő hőmérsékletű téli útviszonyok jelentik az autonóm járművek végső stressztesztjét. A technológia széles körű elterjedéséhez elengedhetetlen, hogy ne csak ideális környezetben, hanem téli időben is megbízhatóan működjenek” – mondja Christian Senger, a Volkswagen ADMT vezérigazgatója. „Az oslói tesztek értékes adatokkal szolgálnak számunkra szoftverünk és hardverünk továbbfejlesztéséhez, és fontos lépést jelentenek a technológia méretezésében.” A tervek szerint az idei évben már megkezdődik az önvezető flotta utasokkal való tesztelése Hamburgban, ahol a kiválasztott személyek autonóm járműveket foglalhatnak az utazáshoz. Robottaxi szolgáltatást fog indítani a VW Hamburgban Az eddigi tesztek, ahogy az oslói is, még biztonsági személyzettel a volán mögött történtek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!