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 A Škoda azon vállalatok közé tartozik, melyek megfizethető villanyautókat tudnának a piacra dobni, de az elektromosítás még mindig csak gondolati szinten, vagy esetenként koncepció formájában jelenik meg a modellkínálatban. A cseh gyártó ráadásul a Volkswagen Group részeként abban az előnyben van, hogy a cégcsoport többi tagjával közösen, azok technológiáját felhasználva tudna elektromos autókat fejleszteni. Bár a Škoda e-mobilitási stratégiája még meglehetősen gyerekcipőben jár, tavaly nyáron már elkezdett valami körvonalazódni az illetékesek fejében: a csehek a plug-in hibrid Superb modellel indulnának el a tisztább jövő felé, melyet a Citigo teljesen elektromos változata követ 2019-ben, majd sok másik villanyautó a következő évtizedben. A jelenleg zajló Genfi Autószalonon Christian Strube, a gyártó kutatás és fejlesztésért felelős igazgatója megerősítette a terveket az Autocar újságíróinak, valóban jövőre várhatjuk az első tisztán elektromos Škodát. A Škoda Vision E koncepciója Az e-Citigo 2019 végén kerülne a piacra a Seat e-Mii és a Volkswagen e-Up testvérautójaként, ám ez utóbbinál egy jóval nagyobb, 300 kilométeres hatótávval. Szintén jövőre van beharangozva a Superb konnektoros hibrid változata, mint a Škoda első, gyártásba kerülő plug-in hibrid autója. Ez a modell nagyjából 70 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel elektromos áramot használva. A két előfutár után érkezne aztán az a kocsi, amit az igazgató a Škoda fő villanyautójaként emleget: a Volkswagen MEB platformjára épülő, alapvetően elektromosnak tervezett gépkocsi, mely valószínűleg egy sportterepjáró lesz. Ez a leírás egészen véletlenül tökéletesen illik a 2017-ben bemutatott Vision E koncepcióra is, így jó eséllyel az a tanulmány ölthet majd magára utcai formát. A későbbiekben aztán még nagyobb választékot ígér a gyártó, merthogy a tervek szerint 10 elektromos meghajtású modellt dob piacra 2025-ig, melyek közül 6 kizárólag árammal működik, a maradék négy pedig plug-in hibrid lesz. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!