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
auto
2024. 04. 14. vasárnap

A Pininfarina híres arról, hogy ellátogat a Genfi Autószalonra valamilyen kétségtelenül látványos tanulmányautóval, ám a legtöbb esetben ezek sosem kerülnek gyártásba, szimplán az olasz tervezőcsapat képességeinek prezentálására szolgálnak. Idén is látható lesz egy koncepció, az eddigi információk szerint tisztán elektromos meghajtással, melynek vonalai a Pininfarina csapatának tollaiból származnak, és a HK GT elnevezésű autóhoz a genfi bemutatkozása előtt néhány teaser fotót is kaptunk.

Pininfarina HK GT koncepció

A Pininfarina a kínai HKG (Hybrid Kinetic Group) vállalattal közösen tavaly is bemutatott egy elektromos  koncepciót az autószalonon, melyet a H600 névre keresztelt. Az autó feltűnően utcai jellegű volt, minden, a koncepcióknál megszokott túlzás nélkül, így feltételezhető volt, hogy az olasz-kínai együttműködés gyártásba is szeretné vinni a modellt. Meg is erősítették, hogy a H600 2019-2020 környékén a piacra lépne, a koncepció 85-90%-ának megtartásával, és a fő célpont a Tesla Model S lenne. A hongkongi székhelyű HKG hozzátette, hogy tisztában van vele, hogy a legtöbb kínai start-up nem teljesíti a tanulmányaihoz fűzött ígéretét, az ő esetében viszont ez nem így lesz.

Pininfarina HK GT koncepció

A Pininfarina Facebook oldalán közzétett legújabb képek láthatóan egy teljesen más autót ábrázolnak, habár néhány vonal közös a két koncepcióban. A március 6-án kezdődő idei Genfi Autószalonon bemutatkozó HK Gran Turismo egy „elegáns és öko-fenntartható” négyüléses gépkocsi, két, felfelé nyíló gullwing, azaz sirályszárny ajtóval felszerelve, ellentétben a H600-zal, mely négy ajtója közül a hátsók „öngyilkos módon” nyílnak.

Pininfarina H600 koncepció

Míg a Pininfarina a klasszikusan pompás olasz tervezésért felelős, addig a kínai csapat a kocsi hajtásláncát biztosítja, mely, ha hihetünk az eddigi híreknek, csakis villamos árammal fog működni. A teljesítményről egyelőre semmit sem tudunk, ahogyan azt sem, hogy a legújabb koncepciót tervezi-e piacra dobni a két vállalat, vagy hogy mi a helyzet a H600-zal. Egy biztos, a Pininfarina elmúlt éveiből kiindulva a jövő héten bemutatott HK GT sem egy földönkívüli űrhajó lesz a következő évezredből, hanem egy gyártósorra is vihető formában debütáló sportkocsi.

A Pininfarina és a HKG által közösen bemutatott elektromos koncepciók tavalyról

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.