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 Izgalmas heteken van túl a Tesla. Bár a kaliforniai gyártó napjai ritkán unalmasak, a hó eleji pénzügyi jelentés óta újabb hírek és meg nem erősített belsős információk láttak napvilágot a Model 3 háza tájáról. Ráadásul mintha minden egy irányba mutatna. Lehet, hogy tényleg van okuk aggódni a shortoknak? Múlt héten írtunk róla egy cikkben, hogy Musk ismét odadobta a kesztyűt az ellendrukkereknek. Akkor még nem lehetett tudni, hogy csak szájkarate volt-e Elon figyelmeztetése, de most úgy tűnik jól tippeltem: tényleg gyorsabban haladnak a Model 3 gyártásával mint amivel számoltak. Forrás: CBS Television Már abban a bizonyos negyedéves jelentésben is elég magabiztos, optimista szóhasználat volt jellemző a kis Tesla gyártása kapcsán, de ilyet már azért láttunk. Viszont az elmúlt héten több olyan adat került vagy szivárgott ki, ami megerősíteni látszik a fenti tézist. Szóval egy pletyka az csak pletyka, de amikor több adat is ugyan afelé mutat, akkor az már inkább becslés mint találgatás. Már megint az alvázszámok Az alvázszámok követéséről már beszéltünk párszor, de azért azok kedvéért akik nem tudják mi ez, foglaljuk össze röviden. Az egyesült államokban kötelező a legyártott járművek alvázszámát a megfelelő hivatalnak (NHTSA) lejelenteni. A hatóság ezek alapján tudja elrendelni és kommunikálni az esetleges visszahívásokat. Az adatok be is kerülnek az NHTSA rendszerébe és weboldalára. Élelmes Tesla követők pedig írtak rá egy scriptet és automatikusan tolják ki az adatokat Twitterre. És akkor még azokról nem is beszéltünk, akik a bébi Teslára vadásznak a parkolókban és így gyűjtik a már leszállított autók alvázszámait. A módszer azért nem egzakt tudomány. Egyrészt mert nincsen rá szabály, hogy a gyártás előtt mennyivel kell beregisztrálni a számokat. Másrészt pedig a Tesla – szándékosan – nem sorrendben gyártja le az autókat. Néha komplett sorozatokat ugranak. Ezt az alvázszámot 3 napja kapták le egy parkolóban. Forrás: Adrian A. / The Tesla Life Twitter Ezzel együtt Elon Musk olajat öntött a tűzre, amikor a 2 héttel ezelőtti telekonferencián azt mond kvázi elismerte, hogy elég jók ezek a számok. Mint mondta, tulajdonképpen maximum 1-2 héttel tudnának frissebb adatokat mondani mint amit a megszállottak kimatekoznak. Szóval az adatok. Az utóbbi 13 napban a cég 9.224 alvázszámot regisztrált be. Bár nem tudjuk ez mennyi időre elég, illetve mennyi volt még a tarsolyban a hónap elején, de a Bloomberg által összerakott grafikonon is látszik, hogy egyre rövidebb időközökben egyre magasabbat ugrunk. A Tesla által beregisztrált alvázszámokat a zöld vonal jelzi. Forrás: Bloomberg Szivárogtatnak a beszállítók A Bloomberg Május 8-i értesülése szerint a német SAS Automotive, amely a Model 3 központi képernyőjének összeszerelését végzi, újabb jelentős rendeléseket adott le a kínai beszállítójánál. Májusra és Júniusra összesen 30.000 LCD kijelzőt rendeltek, ami heti 3750 körüli átlagra jön ki. (Csak 8 hétig lesz termelés a Teslánál, mivel 1 hétre megint leállnak majd további fejlesztések végett.) Hogy a gyártó rendelkezett-e már meglévő raktárkészlettel, azt nem tudjuk. Ami még biztatóbb a jövőre nézve: a 3. negyedévre 58.000 LCD-t rendelt a német cég, ami 12 heti termeléssel számolva 4800 feletti átlag. A barátom barátjának barátja a gyárban dolgozik… Végül. A fórumon posztoló anonim forrás a leggyengébb láncszem, de ebben az esetben kivételt teszek és megosztom az információt. Az adat illeszkedik a vonalba, nem valami elrugaszkodott, egyértelműen fals információ. Szóval a Tesla Motors Club (TMC) egyik tagja múlt pénteken azt osztotta meg, hogy egy barátja a fremonti gyárban dolgozik és elárulta neki az elmúlt 7 nap termelési adatát. A szerelőcsarnokban lévő monitor múlt szerdai tanúsága szerint az azt megelőző 7 napban 4126 Model 3-at gyártottak le. Igaz vagy sem, a fenti sorba egész jól illik az adat és megmagyarázná miért volt olyan magabiztos Musk az elmúlt napokban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!