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
auto
2024. 04. 16. kedd

Akár 2 MW teljesítményű töltéshez is ideális az a csatlakozó, melyet a ChargePoint mutatott be a másodjára megrendezett Los Angeles-i Elevate Summit rendezvényen, ahol a légi közlekedésben élenjáró vállalatok gyűlnek össze és tárják a látogatók elé innovatív ötleteiket. A világ legnagyobb töltőhálózatának üzemeltetője nem véletlenül tévedt az eseményre: az Uber még tavaly áprilisban prezentálta terveit arról, hogy elektromos VTOL (Vertical Take-off and Landing) járművekből indítana taxiszolgáltatást Los Angelesben, Dallasban, és Dubajban, 2020-ra időzítve a legelső repüléseket, és a ChargePoint csapatát bízta meg azzal a fontos feladattal, hogy töltőállomásokat biztosítson a repülőgépek számára. A technológia igazi jelentősége viszont abban rejlik, hogy ezen járművek számára közel hasonló töltési teljesítmény szükségeltetik a gyors tölthetőség érdekében, mint a villanykamionoknak, így egy 2 MW-os berendezés tökéletes lenne az óriási elektromos tehergépjárművek töltésére is, amelyek hamarosan alaposan felkavarják a vizet az áruszállítás szektorában. A közös konnektor alkalmazása – amennyiben sikeresen elterjed ipari standardként – jócskán megkönnyíti a gyártók dolgát, és a költségeket is lecsökkenti.

Az Uber koncepciója a VTOL állomásról

A teljesítmény-követelmények elérése céljából a ChargePoint négy BMS interfészt és négy 500 amperes áramkört használ, az utóbbiak mindegyike 200 és 1000 V közötti feszültséggel operál. A legfontosabb azonban, hogy a konnektornak elég nagynak és erősnek kell lennie ahhoz, hogy a rendszeres használat megpróbáltatásait állni tudja, de emellett könnyedén behelyezhető és eltávolítható legyen. Ennek érdekében egy motorizált rendszert is kifejlesztettek a munkatársak, mely megkönnyíti az ilyen hatalmas gépek kicsit sem egyszerű töltési procedúráját. Azt sajnos nem mutatta be a ChargePoint, hogy milyen vastag kábel tartozik a csatlakozóhoz, ám a folyadékos hűtésnek köszönhetően állítólag nem okoz problémát egy ember számára a kezelése.

Nem a ChargePoint a legelső vállalat, mely megawattos léptékű töltésen dolgozik az elektromos teherautók energiájának biztosítása érdekében: a Tesla egy 1 MW-os Megacharger töltőhálózat bemutatására készül a 2019-ben érkező Semi villanykamion számára. Bár az elektromos meghajtású kamionokra az autóipar még mindig rossz szemmel néz, egyre több vállalat ismeri fel, hogy jelentős mértékben tudják csökkenteni költségeiket, ha a füstös kamionjaikat villanyosra cserélik, és egy kellően magas teljesítményű töltővel a hatótáv körüli mizéria sem lesz többé visszatartó erő.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.