Akár 2 MW teljesítményű töltéshez is ideális az a csatlakozó, melyet a ChargePoint mutatott be a másodjára megrendezett Los Angeles-i Elevate Summit rendezvényen, ahol a légi közlekedésben élenjáró vállalatok gyűlnek össze és tárják a látogatók elé innovatív ötleteiket. A világ legnagyobb töltőhálózatának üzemeltetője nem véletlenül tévedt az eseményre: az Uber még tavaly áprilisban prezentálta terveit arról, hogy elektromos VTOL (Vertical Take-off and Landing) járművekből indítana taxiszolgáltatást Los Angelesben, Dallasban, és Dubajban, 2020-ra időzítve a legelső repüléseket, és a ChargePoint csapatát bízta meg azzal a fontos feladattal, hogy töltőállomásokat biztosítson a repülőgépek számára. A technológia igazi jelentősége viszont abban rejlik, hogy ezen járművek számára közel hasonló töltési teljesítmény szükségeltetik a gyors tölthetőség érdekében, mint a villanykamionoknak, így egy 2 MW-os berendezés tökéletes lenne az óriási elektromos tehergépjárművek töltésére is, amelyek hamarosan alaposan felkavarják a vizet az áruszállítás szektorában. A közös konnektor alkalmazása – amennyiben sikeresen elterjed ipari standardként – jócskán megkönnyíti a gyártók dolgát, és a költségeket is lecsökkenti. Az Uber koncepciója a VTOL állomásról A teljesítmény-követelmények elérése céljából a ChargePoint négy BMS interfészt és négy 500 amperes áramkört használ, az utóbbiak mindegyike 200 és 1000 V közötti feszültséggel operál. A legfontosabb azonban, hogy a konnektornak elég nagynak és erősnek kell lennie ahhoz, hogy a rendszeres használat megpróbáltatásait állni tudja, de emellett könnyedén behelyezhető és eltávolítható legyen. Ennek érdekében egy motorizált rendszert is kifejlesztettek a munkatársak, mely megkönnyíti az ilyen hatalmas gépek kicsit sem egyszerű töltési procedúráját. Azt sajnos nem mutatta be a ChargePoint, hogy milyen vastag kábel tartozik a csatlakozóhoz, ám a folyadékos hűtésnek köszönhetően állítólag nem okoz problémát egy ember számára a kezelése. Nem a ChargePoint a legelső vállalat, mely megawattos léptékű töltésen dolgozik az elektromos teherautók energiájának biztosítása érdekében: a Tesla egy 1 MW-os Megacharger töltőhálózat bemutatására készül a 2019-ben érkező Semi villanykamion számára. Bár az elektromos meghajtású kamionokra az autóipar még mindig rossz szemmel néz, egyre több vállalat ismeri fel, hogy jelentős mértékben tudják csökkenteni költségeiket, ha a füstös kamionjaikat villanyosra cserélik, és egy kellően magas teljesítményű töltővel a hatótáv körüli mizéria sem lesz többé visszatartó erő. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!