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 Carlos Ghosn, a Nissan Motor, Renault és Mitsubishi Motors cégszövetség vezetője a Hong Kong-i sajtótájékoztatón beszélt az elektromos autókkal kapcsolatos jövőbeni terveiről, vízióiról, illetve a kínai piacról is. Carlos Ghosn a meglátásait egy tanulmányra alapozza. A statisztikai adatok szerint az emberek átlagban napi 50 km-t tesznek meg az elektromos autóikkal, éppen ezért a nemrégiben átlépett 300 km-es hatótávolság mérföldkőnek számít. Ghosn szerint: „Tapasztaltuk, hogy a fogyasztók már nem beszélnek a hatótávról vagy az autonómiáról, amíg az autók 300 km-nél többet garantálnak.” A cégszövetség Renault Zoe elektromos autója meghaladja a 300 km-es hatótávot, míg a 2019-es évben piacra kerülő új Nissan LEAF 225 mérföldet, azaz 362 valós km-t ígér. Nissan Leaf Nismo csomag Úgy vélik, hogy az elektromos autókkal kapcsolatos hatótáv-probléma megoldódott tehát, hiszen a felhasználóknak hatótáv szempontjából jelenleg bőven megfelelnek a most piacon lévő vagy a közeljövőben piacra kerülő járművek. Ghosn éppen ezért a jövőben az árcsökkenésre akar fókuszálni, különösen a kínai piacon. A kínai piac számára az elektromos autók egyáltalán nem kedvező árúak, a Nissan LEAF például túl drágának számít a kínaiaknak. Éppen ezért a Nissan a Dongfeng Motor Grouppal közösen tér vissza a helyi piacra, és a Renault Kwid crossover elektromos változatát kínálják majd kedvező áron az ázsiai országban. Nissan Kwid a Dongfeng Motor Grouppal Ghosn szerint az alacsony ár mellett a funkcionalitás és az alacsony fenntartási költségek a fontosak ma a vevőknek, nem pedig a technológia. Az önvezető autók baleseteivel kapcsolatos hírek megerősítik az igényt arra, hogy a gyártók bizonyítsák az autóik biztonságosságát, és megoldják a jogi felelősséggel kapcsolatos problémákat. A cégszövetség vezetője 2022-2023 előtt nem számít ezeknek a technológiáknak a tömeges marketingjére sem. Az új kínai cég fele a Dongfengé lesz, 25-25 százalékot pedig a Nissan és a Renault fog birtokolni. A közös vállalkozás első küldetése egy a szövetség A-szegmensű SUV-architektúráján alapuló költséghatékony elektromos jármű kifejlesztése, illetve annak 2019-ben történő elindítása a kínai piacon. A székhely a Hubei tartománybeli Shiyan város Közép-Kínában, míg a közelgő elektromos járműt a Dongfeng gyárában készítik, amelynek gyártási kapacitása évente 120 000 autó. Juhász Anita Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!