PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Már múlt hét végén láttuk, hogy valami nagyon készül Hódmezővásárhelyen. Az önkormányzati töltőpályázatban megjelölt három helyszín környékén elektromos munkálatai látszottak, tegnap pedig felkerültek a talapzatokra a rég várt villámtöltők is. Hódmezővásárhely város önkormányzata egyedülálló módon nem  A kategóriás AC (2×22 kW), hanem C kategóriás DC töltőkre pályázott, ráadásul nem is egyre, hanem rögtön háromra. Bár voltak kétségeink, hogy ez a beruházás valaha megvalósul-e, de úgy néz ki, hogy el fog készülni a dolog.

Szegfű utcai sportcsarnok mélygarázs lejárója mellett

Bessenyei Ferenc Művelődési Központ parkolója

Zrínyi utca, a kórház mellett

A DBT gyártmányú oszlopok a belváros három különböző pontján, egymástól légvonalban 100-200 méterre találhatók. Az első töltő a Zrínyi utca 14. szám alatt, a kórház közelében, a második a Bessenyei Ferenc Művelődési Központ mögötti parkolóban (Hódi Pál utca felől közelíthető meg), a harmadik pedig a közúti forgalomtól elzárt Dr. Rapcsák András út túloldalán, a Szegfű utcai sportcsarnok mélygarázsának lejárata mellett található. Mindhárom oszlop támogatja az 50 kW-os DC töltést (CHAdeMO és CCS egyaránt, de a kettő együtt nem használható) és egy Type2-es aljzatról 22 kW-on AC töltést is biztosítanak. A töltők még nem üzemelnek, így a használatuk módjáról sem lehet egyelőre tudni semmit. A beruházás érdekessége, hogy az eredendően a gyorsabb továbbjutást biztosító töltők mindegyike a belváros nehezen megközelíthető „zsákutcáiba” került, miközben épp mostanában készül(t) el a 47-es főút várost elkerülő szakasza. Az új töltők miatt a főúton közlekedő villanyautósok ezentúl is kénytelenek lesznek bebumlizni a városba, ha tölteniük kell az autójukat.

43 kW-os AC helyett ésszerűbb 22 kW-os AC aljzat került a töltőre

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.