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
auto

Nem győzi a termelést a Nissan, annyian rendelnek LEAF-et Európában

elektromos autó
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

Hasonló cipőben járnak most azok az európaiak, akik egy új Nissan LEAF-re adták le rendelésüket, mint azok a vásárlók, akik egy Tesla Model 3-ashoz szeretnének hozzájutni, ugyanis mindkét villanyautóra már most sokkal több előrendelés érkezett, mint amennyit a gyárak ki tudnak sajtolni magukból, és a vásárlók köre folyamatosan bővül. Persze azért a LEAF esetében egy kicsit jobb a helyzet, de a Nissan népautójának legújabb generációs változatára a vállalat által kiadott sajtóanyag szerint már így is 37 000 rendelés érkezett Európából az elmúlt kevesebb, mint 8 hónap alatt, amiből ez idáig 12 000 példány jutott el a gazdájához. Ez pont elég volt ahhoz, hogy a mi kontinensünk is büszkélkedhessen a kereken 100 000 darab leszállított Nissan LEAF mérföldkővel, amit a japánoknak már múlt hónapban sikerült elérniük. A világ legkelendőbb tisztán elektromos autójából 2010-es megjelenése óta eddig összesen 320 000 darabot adott el a gyártó, az új LEAF-re beérkezett 37 000 rendelés pedig azt jelenti, hogy minden 10. percben valaki úgy döntött Európában, hogy nem szennyezi tovább a levegőt a közlekedésével. A százezredik vásárló egy madridi hölgy volt, aki az alábbiakat mondta el az ünnepélyes átadón:

„Két évet töltöttem azzal, hogy találjak egy elektromos autót. Tudtam, hogy Nissan lesz! Amikor láttam, hogy egy vadonatúj Nissan modell jelent meg, kétségem sem támadt afelől, hogy tökéletes választás lesz. A férjem és én egyetértettünk, hogy a minősége, az ára, és a specifikációi alapján páratlan. Nagyon is tudatában vagyunk annak, hogy tisztelnünk és védenünk kell a környezetünket, ezért tudtuk, hogy 100%-ban át kell állnunk elektromosra. Ezen felül egy elektromos autóval akkor is be tudunk jutni Madrid központjába, amikor a levegőminőségi problémák miatt a hagyományos járműveknek megtiltják ezt.”

Bár egyelőre a Nissan sunderlandi gyára nem termeli olyan gyorsan az autókat, hogy ne kelljen várniuk az újonnan rendelőknek, várhatóan a gyártás volumene az új generáció érkezésével együtt fellendül. Bár a japán gyártó így sem panaszkodhat villanyautójának sikerére, a 2019-es Nissan LEAF-et még nagyobb  érdeklődés fogadhatja, hiszen a híresztelések szerint jóval több újdonság fogja várni a vevőket, mint a mostani LEAF esetében. Így például a 40 kWh-s aksi helyett már 60 kWh-val gazdálkodhatunk, és a sokak által hiányolt aktív akkumulátorhűtés is megjelenik majd az autóban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.