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 A Porsche mindent megtesz, hogy nem sokkal legelső tisztán villanyos sportautójának érkezése előtt a média és a fogyasztók felfigyeljenek elkötelezett törekvéseire az elektromos közlekedésben: amikor éppen nem a Taycanról kapunk valami friss infót vagy új képeket, illetve nem a villanyautó-fejlesztésre szánt hatalmas összegű beruházásait reklámozza a Porsche, akkor arról érkezik a hír, hogy egy kicsi, de annál népszerűbb és eltökéltebb elektromos autó-gyártó vállalatba vásárolták be magukat a németek. A Porsche legújabb bejelentése szerint ugyanis a vállalat a Rimac kisebbségi tulajdonosává vált, miután 10%-nyi részvényt megvásárolt a brutális teljesítményű, limitált kiadású sportautóiról híressé vált horvát cégtől. Az alig 400 alkalmazottból álló Rimac 2009-ben vágott bele az elektromos sportautók fejlesztésébe, és nem sokkal később megalkotta a Concept One-t, ami nemcsak gyors, de kellően izgalmas is (bár ezzel a kijelentéssel a Lamborghini és a McLaren vezérigazgatói hevesen tudnának vitatkozni), majd pedig nemrég a folytatás is megérkezett a 2000 lóerős, 412 km/h-s végsebességű, 650 kilométeres hatótávú, és 250 kW-on is tölthető C_Two személyében, ami meghozta az igazi elismerést a vállalatnak, és felkeltette a Porsche érdeklődését. A németek szempontjából azonban nem a két egyedi villanyos álomautó az igazán fontos, hanem a Rimac tapasztalata a magas teljesítményű hajtásláncok, és akkumulátor-rendszerek fejlesztésében, amiket a Porsche a későbbi elektromos autóiban szeretne felhasználni. „A két tisztán elektromos kétüléses szuper-sportautó kifejlesztésével a Rimac lenyűgöző módon bizonyította rátermettségét az elektromobilitás terén. Úgy érezzük, hogy a Rimac ötletei és megközelítései különösen ígéretesek, ezért is reméljük, hogy szoros együttműködésben dolgozhatunk a vállalattal fejlesztési partnerként” – indokolta a Porsche döntését az egyik vezető igazgató. A két vezérigazgató: Oliver Blume és Mate Rimac Az együttműködés mindkét vállalat számára jövedelmező lesz: míg a Porsche a Rimac által, vagy vele közösen fejlesztett hajtásláncokat, magas feszültségű akkumulátor-technológiákat, és HMI digitális interfészeket tudja majd a Taycan utáni járműveiben elhelyezni, csökkentve ezzel a fejlesztés költségeit és idejét, addig a zágrábi székhelyű csapat jelentős növekedésnek indul, és tovább mélyíti pozícióját az autóiparban. „Ez a partnerség egy meghatározó lépés a Rimac számára az első számú alkatrész-, és rendszerbeszállítóvá válás útján az elektromosítás, az összekapcsolhatóság, és az Advanced Driver Assistance Systems izgalmas területén” – tette hozzá a Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!