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
auto
2024. 11. 24. vasárnap
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

Eddig nem sokat hallottunk a Nemzeti Közművek (NKM) e-mobilitással foglalkozó leányvállalata az NKM Mobilitás Kft. (NKM Mobiliti) terveiről, pedig a töltőik sorra bukkannak fel elsősorban vidéki városok közterületein. A 4,2 millió háztartási ügyfelet elektromos árammal és földgázzal ellátó NKM leányvállalata 2017 óta foglalkozik az elektromobilitás infrastruktúrájának megteremtésével, és nem csak az önkormányzatok által pályázaton nyert töltők kivitelezését és üzemeltetését végzik, de saját hálózatot is építenek. Ennek keretében készült el Békéscsaba, Hódmezővásárhely és Csongrád első elektromos autó töltője, de így került már töltő Szegedre és Kecskemétre is.

Az NKM Mobiliti azonban nem csak célállomás töltőkben, hanem az ország átjárhatóságát is biztosító, a főbb közlekedési útvonalak mentén a mielőbbi továbbjutást segítő villámtöltők telepítését is tervezi. Az ausztrál villámtöltő gyártó, a Tritium (ejtsd Trícium) tegnapi sajtóközleménye szerint a 2018 második negyedévében az NKM Mobiliti 12 darab 50 kW-os Tritium Veefil-RT DC villámtöltőre adott le megrendelést. A Tritium a villanyautó töltők gyártása terén az egyik leggyorsabban fejlődő vállat Európában. Töltői népszerűek a skandináv országokban, de Amerikában is évek óta használják őket. Különleges, keskeny, lapos kialakításuk miatt kicsi a helyigényük, így kevesebb helyet foglalnak el a járdákból, parkolókból. A kis méretet a folyadékhűtéses rendszer teszi lehetővé, ami ráadásul csökkenti a töltők karbantartási igényét is.

Tritium Veefil-RT NKM Mobiliti színekben

„Bár minden töltési lehetőségre szükség van, a villám-töltőállomások alapvetően fontosak az elektromos járművek piacának tényleges fellendüléséhez.” – magyarázza Jeroen Jonker, a Tritium európai értékesítési osztályának igazgatója. „Örülünk, hogy megköthettük ezt a megállapodást az NKM Mobilitás Kft.-vel, és izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozzunk a magyarországi mobilitás villamosításán.”

A megrendelt 12 darab Tritium Veefil-RT villámtöltőt az NKM Mobiliti a tervek szerint idén év végéig telepíti, és a saját hálózatban elérhető elektromos autó töltők számát az év végéig 100-ra emeli (AC és DC együtt).

„Az egész országot lefedő hálózatot szeretnénk kiépíteni. Bár napjainkban leginkább cégek vásárolnak elektromos autókat, a töltések 80-85%-a otthon vagy mélygarázsokban történik. A töltőpontoknak csak körülbelül 5%-a található autóutak vagy autópályák mellett, a többi közterületen van.” – mondta Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezető igazgatója.

Balról jobbra: Binder Tamás (IT infrastruktúra vezető, NKM Mobilitás Kft.), Jeroen Jonker (igazgató, európai értékesítési osztály, Tritium), Balogh Szabolcs (ügyvezető igazgató, NKM Mobilitás Kft.), Manuel Fernandes (vezérigazgató, európai operáció és üzletfejlesztés, Tritium).

Az NKM Mobiliti a nyilvános töltőinfrastruktúra mellett B2B ügyfelek, többek között kiskereskedelmi hálózatok, bevásárlóközpontok, bankfiókok, illetve szállítással és kézbesítéssel foglalkozó cégek számára is tervez töltési megoldásokat.

A Tritium nemrégiben bejelentette egy európai kiszolgálóközpont és összeszerelő üzem indítását Amszterdamban, hogy ezzel támogassa európai ügyfélkörének növekedését. Az új európai központ a villanyautók villámtöltési megoldásaival kapcsolatos szolgáltatásokat, támogatást, értékesítést, képzést és gyártást közelebb hozza az európai ügyfelekhez. Emellett az új holland iroda a műszaki karbantartás és ügyfélszolgálat számára korszerű képző és akkreditációs egységnek ad otthont, ami minden európai autógyártó számára elérhető átfogó és bizalmas vizsgáló létesítményeket is magában foglal.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.