Működésbe lépett a Porsche első 800 voltos töltője

A Porsche honlapján megjelent legújabb sajtóanyag szerint működésbe lépett a gyártó két legelső 800 voltos elektromos autó-töltője, amelyeket még tavaly júliusban helyezett el két 22 kW-os AC töltő társaságában a Berlin-Adlershof Technology Park parkolójában, ám a jelek szerint az elmúlt egy évben csupán a kisebb teljesítményű berendezések voltak a hálózatra csatlakoztatva. Mostantól viszont a két 350 kW-os töltőt is bárki díjmentes igénybe veheti utazása során a szalon nyitvatartási idejében, akinek villanyautóján CCS csatlakozó díszeleg, habár természetesen a német vállalat által kifejlesztett 800 voltos technológia előnyeit egyelőre senki sem fogja tudni teljesen kihasználni. A legelső villanyautó, amely számára mintegy 400 kilométernyi hatótávra elegendő áramot tud biztosítani a töltő kevesebb mint 20 perc alatt, az a Porsche első tisztán elektromos modellje, a Taycan lesz, mely a tervek szerint 2019-ben érkezik a piacra. A gyártó által a világon az egyik legmodernebbnek titulált Porsche-központ mellé elhelyezett töltők egy pilot projekt részét képezik, amellyel a németek az innovatív technológiájukkal kapcsolatban gyűjtenek tapasztalatokat, hogy később más centrumok mellett is létesítsenek hasonló villámtöltő-parkot.

„A mobilitás gyorsan változó világában következetesen felkészülünk az első teljesen elektromos Porsche modell, a Taycan érkezésére. A megfelelő töltőinfrastruktúra megléte a Porsche telephelyeinknél és máshol elengedhetetlen része a stratégiánknak” – mondta el Karsten Sohns, a Porsche Deutschland GmbH. ügyvezető igazgatója, akinek állítását igazolja a vállalat az elmúlt egy évben mutatott aktivitása a töltőtelepítésben. Egy tavalyi hír szerint a Berlinben bekapcsolt villámtöltők a Porsche egyesült államokbeli helyszínein is megjelennek, miután a német gyártó tavaly megkapta az engedélyt hat állomás megépítésére. Emellett a Taycan megjelenését már egy 500 villámtöltő-állomásból álló hálózat fogja várni Észak-Amerikában, melynek építését idén áprilisban jelentette be a vállalat. Európában sem kell izgulniuk majd az autósoknak, hogy hol töltsék újra elektromos kocsijukat, itt ugyanis az IONITY hálózatot koordináló csapat tagjaként dolgozik a Porsche a megfelelő infrastruktúra kiépüléséért. De a gyártó szerint nem elég, hogy legyenek töltést biztosító helyszínek, hanem az is fontos, hogy a töltési procedúra egyszerű legyen, és a sofőröknek ne kelljen sok időt elvesztegetni az útvonal megtervezésével, így nemrég elindította saját töltő-applikációját is a Porsche, amely Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Hollandia, Belgium, és Finnország után más országokban is elérhetővé válik 2018 végétől.

EZT OLVASTAD MÁR?  E-töltőállomásokat telepít az Asia Center

Elektromos autót használsz?