Működésbe lépett a Porsche első 800 voltos töltője

A Porsche honlapján megjelent legújabb sajtóanyag szerint működésbe lépett a gyártó két legelső 800 voltos elektromos autó-töltője, amelyeket még tavaly júliusban helyezett el két 22 kW-os AC töltő társaságában a Berlin-Adlershof Technology Park parkolójában, ám a jelek szerint az elmúlt egy évben csupán a kisebb teljesítményű berendezések voltak a hálózatra csatlakoztatva. Mostantól viszont a két 350 kW-os töltőt is bárki díjmentes igénybe veheti utazása során a szalon nyitvatartási idejében, akinek villanyautóján CCS csatlakozó díszeleg, habár természetesen a német vállalat által kifejlesztett 800 voltos technológia előnyeit egyelőre senki sem fogja tudni teljesen kihasználni. A legelső villanyautó, amely számára mintegy 400 kilométernyi hatótávra elegendő áramot tud biztosítani a töltő kevesebb mint 20 perc alatt, az a Porsche első tisztán elektromos modellje, a Taycan lesz, mely a tervek szerint 2019-ben érkezik a piacra. A gyártó által a világon az egyik legmodernebbnek titulált Porsche-központ mellé elhelyezett töltők egy pilot projekt részét képezik, amellyel a németek az innovatív technológiájukkal kapcsolatban gyűjtenek tapasztalatokat, hogy később más centrumok mellett is létesítsenek hasonló villámtöltő-parkot.

„A mobilitás gyorsan változó világában következetesen felkészülünk az első teljesen elektromos Porsche modell, a Taycan érkezésére. A megfelelő töltőinfrastruktúra megléte a Porsche telephelyeinknél és máshol elengedhetetlen része a stratégiánknak” – mondta el Karsten Sohns, a Porsche Deutschland GmbH. ügyvezető igazgatója, akinek állítását igazolja a vállalat az elmúlt egy évben mutatott aktivitása a töltőtelepítésben. Egy tavalyi hír szerint a Berlinben bekapcsolt villámtöltők a Porsche egyesült államokbeli helyszínein is megjelennek, miután a német gyártó tavaly megkapta az engedélyt hat állomás megépítésére. Emellett a Taycan megjelenését már egy 500 villámtöltő-állomásból álló hálózat fogja várni Észak-Amerikában, melynek építését idén áprilisban jelentette be a vállalat. Európában sem kell izgulniuk majd az autósoknak, hogy hol töltsék újra elektromos kocsijukat, itt ugyanis az IONITY hálózatot koordináló csapat tagjaként dolgozik a Porsche a megfelelő infrastruktúra kiépüléséért. De a gyártó szerint nem elég, hogy legyenek töltést biztosító helyszínek, hanem az is fontos, hogy a töltési procedúra egyszerű legyen, és a sofőröknek ne kelljen sok időt elvesztegetni az útvonal megtervezésével, így nemrég elindította saját töltő-applikációját is a Porsche, amely Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Hollandia, Belgium, és Finnország után más országokban is elérhetővé válik 2018 végétől.

EZT OLVASTAD MÁR?  Itt egy új megoldás az elektromos buszok töltésére

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.