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 A Porsche honlapján megjelent legújabb sajtóanyag szerint működésbe lépett a gyártó két legelső 800 voltos elektromos autó-töltője, amelyeket még tavaly júliusban helyezett el két 22 kW-os AC töltő társaságában a Berlin-Adlershof Technology Park parkolójában, ám a jelek szerint az elmúlt egy évben csupán a kisebb teljesítményű berendezések voltak a hálózatra csatlakoztatva. Mostantól viszont a két 350 kW-os töltőt is bárki díjmentes igénybe veheti utazása során a szalon nyitvatartási idejében, akinek villanyautóján CCS csatlakozó díszeleg, habár természetesen a német vállalat által kifejlesztett 800 voltos technológia előnyeit egyelőre senki sem fogja tudni teljesen kihasználni. A legelső villanyautó, amely számára mintegy 400 kilométernyi hatótávra elegendő áramot tud biztosítani a töltő kevesebb mint 20 perc alatt, az a Porsche első tisztán elektromos modellje, a Taycan lesz, mely a tervek szerint 2019-ben érkezik a piacra. A gyártó által a világon az egyik legmodernebbnek titulált Porsche-központ mellé elhelyezett töltők egy pilot projekt részét képezik, amellyel a németek az innovatív technológiájukkal kapcsolatban gyűjtenek tapasztalatokat, hogy később más centrumok mellett is létesítsenek hasonló villámtöltő-parkot. „A mobilitás gyorsan változó világában következetesen felkészülünk az első teljesen elektromos Porsche modell, a Taycan érkezésére. A megfelelő töltőinfrastruktúra megléte a Porsche telephelyeinknél és máshol elengedhetetlen része a stratégiánknak” – mondta el Karsten Sohns, a Porsche Deutschland GmbH. ügyvezető igazgatója, akinek állítását igazolja a vállalat az elmúlt egy évben mutatott aktivitása a töltőtelepítésben. Egy tavalyi hír szerint a Berlinben bekapcsolt villámtöltők a Porsche egyesült államokbeli helyszínein is megjelennek, miután a német gyártó tavaly megkapta az engedélyt hat állomás megépítésére. Emellett a Taycan megjelenését már egy 500 villámtöltő-állomásból álló hálózat fogja várni Észak-Amerikában, melynek építését idén áprilisban jelentette be a vállalat. Európában sem kell izgulniuk majd az autósoknak, hogy hol töltsék újra elektromos kocsijukat, itt ugyanis az IONITY hálózatot koordináló csapat tagjaként dolgozik a Porsche a megfelelő infrastruktúra kiépüléséért. De a gyártó szerint nem elég, hogy legyenek töltést biztosító helyszínek, hanem az is fontos, hogy a töltési procedúra egyszerű legyen, és a sofőröknek ne kelljen sok időt elvesztegetni az útvonal megtervezésével, így nemrég elindította saját töltő-applikációját is a Porsche, amely Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Hollandia, Belgium, és Finnország után más országokban is elérhetővé válik 2018 végétől. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!