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 Régóta sejthető volt, hogy a Tesla harmadik gigagyárának – amely a nevadai és New York-i létesítmények után a legelső, ami az Egyesült Államok határain kívül épül – Kína fog otthont adni, és most végre a kaliforniai gyártó hivatalosan is megerősítette a tegnap reggel megjelenő kínai hírekre reagálva, hogy Elon Musk aláírta az együttműködési megállapodást a Gigafactory 3 megépítéséről Sanghajban. A Tesla szóvivői által kiadott közleményben olvasható információk szerint az építkezés valamikor a közeljövőben indul meg, és körülbelül két évet kell várni, hogy az első elektromos autók kiguruljanak a gyárból, majd pedig további két év szükséges ahhoz, hogy a Gigafactory 3 elérje a kitűzött 500 000 darabos gyártási számot évente. Ez alátámasztja Elon Musk korábbi állítását, miszerint a már meglévő két gyárral ellentétben minden jövőben épült Gigafactory elektromos járműveket és akkumulátorokat is fog termelni egyaránt. Az új gigagyár megépítésével egyben a Tesla lesz a legelső külföldi autógyártó az ország területén, amelynek az erre vonatkozó kínai törvények megváltozásának következtében nem szükséges partnerségi viszonyba lépni helyi gyártóval, ráadásul a Kínában történő termeléssel a Tesla a magas összegű importvámokat is kikerüli, amelyek komoly gátat szabtak a Model S és Model X eladásainak gyarapításában, így a vállalat hatalmas előnyre tehet szert a világ legnagyobb elektromos autó-piacán. A Tesla hivatalos megerősítése után a vezérigazgató külön is hozzáfűzött néhány sort az egyezményhez: „Sanghaj lesz a helyszíne a legelső Egyesült Államokon kívüli Gigafactory-nak, amely egy korszerű autógyár, és egyben a fenntarthatóság példaképe lesz. Reméljük, minél hamarabb elkészül. Lenyűgözött minket Sanghaj szépsége és energiája, és szeretnénk, ha gyárunk ehhez még többet hozzá tudna adni.” A sanghaji népi kormány által kiadott sajtóanyagból továbbá az is kiderül, hogy a mintegy 23 millió fős megalopolisz történelmének legnagyobb külföldi befektetésű gyártási projektjéhez K+F tevékenység is fog kapcsolódni, ami tovább erősíti Sanghaj pozícióját a leginnovatívabb és legmodernebb autóipari gyártási centrumok között. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Gigafactory 3 pontosan mekkora összegű beruházást jelent a Tesla számára, de a becslések szerint meghaladhatja a Disney sanghaji élményparkjának 5,5 milliárd dolláros értékét. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!