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 Hivatalosan még nem jelentették be, de a héten már több a típus gyártását követő blog és számláló jelezte a mérföldkő közeledtét. Az Electrek információi szerint pedig tegnap, azaz október 13-án szombaton ténylegesen le is gördült a fremonti gyártósorról a százezredik Tesla Model 3. A „küszködő Model 3” A média nagy része még mindig odateszi minden Tesla hír alá a fenti jelzőt, nem elmulasztva megemlíteni, hogy Elon Musk cége bizony nem tud tömegtermelésben autót gyártani. Talán ha a Tesla majd hivatalos sajtközleményben is bejelenti a százezredik 3-as legyártását, változik a kialakult kép is. Model 3 a végszerelő soron. Forrás: Twitter/Elon Musk A perspektíva kedvéért idézzük fel, hogy olyan nagy múltú autógyártóknak mint a BMW, a Renault, vagy a Nissan is évekbe telt hasonló eredmények elérése. A Nissan Leafből 2014 januárjában, azaz 3 év 3 hónappal a gyártás megkezdése után fogyott ennyi, a BMW i3 pedig 4 év gyártás után, 2017 októberében ünnepelte a százezredik példányt. A Renault Zoenak pedig nagyjából 5 és fél évre volt szüksége a mérföldkő eléréséhez. És hogy ne menjünk ennyire messze, mind a Model S-nek, mind az X-nek kb. 3-3 év kellet a 100 ezres határ eléréséhez. Néhány jelentős villanyautó gyártásának felfutása a 100 ezredik példányig. Forrás: a gyártók sajtóközleményei, Wikipedia, Electrek, TMC A Tesla Model 3 hivatalosan 2017 július elsején debütált, bár ha őszinték akarunk lenni a tavaly 6 hónap alatt kiizzadott 2500 darabot inkább tekinthetjük elő szériának – az autók a 98%-a az elmúlt 10 hónapban készült el. Akármit is mutatnak majd az almanachok, egy ideig eltart majd mire valaki megdönti ezt a rekordot. Normális esetben a gyártás kicsit az eladások előtt jár, de nem nehéz észrevenni, hogy 2018 Q2 végén szándékosan lettek visszatartva az autók a 200 ezres küszöb miatt. Ez egyben magyarázat a Q3-as értékesítési többletre is. Forrás: Tesla, Electrek. Tovább szedik a skalpokat A Tesla előző negyedévének sikeréről pár napja már írtunk és akkor azt is megemlítettük, hogy az Egyesült Államokban már a hagyományos nagy gyártókat szorongatja a Model 3. Azóta azonban újabb megdöbbentő számok kerültek napvilágra. A Forbes magazin információi szerint a rekord számú S, 3, X eladások eredményeképpen az Egyesült Államok piacán a 3. negyedévben a Tesla több autót adott el mint a Mercedes-Benz teljes termékpalettája összesen (az SUV-kat is beleértve). Az USA-ban leszállított 69,925 Teslával szemben a stuttgartiak 66,542 személygépjárművet értékesítettek és a Tesla mindössze 1,700 autóra volt attól, hogy beelőzze a BMW-t is. Azt már én teszem hozzá, hogy az Audi USA adatai alapján ők kicsivel kevesebb mint 60 ezer autót adtak el, így szintén a Tesla mögött végeztek. A nagy német prémium gyártók teljes modellpalettájának eredménye a Tesla 3 típusával szemben. Forrás: Forbes, Audi USA És már nem csak az amerikai piac tekintetében mérhető a siker. Az InsideEVs összesítése szerint az elmúlt negyedév során a Jaguár globálisan 41,900 autót adott el, a Porsche pedig 66 ezret – szemben a Tesla 83,500 darabjával. Sőt, a Jaguárt már éves összehasonlításban is lehagyta az amerikai gyártó – mintegy 18 ezerrel több Tesla fogyott eddig idén a világon. Persze attól még messze vagyunk, hogy világviszonyaltban is megszorongassa a nagy riválisokat a Tesla, de ne felejtsük el, mindössze 3 modelljük van jelenleg és ebből az első, a Model S forgalmazása alig 6 éve kezdődött. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!