A MOL után a LUKOIL is változtat az eddigi teljesen ingyenes és csatlakoztatás után automatikusan induló villámtöltőinek működésén. A töltéshez hétfő délelőtt 10-től egy applikációra lesz szükség, amivel nem csak a töltő indítására, de előzetes foglalására is lehetőség nyílik. Az applikációt a cég nyár óta teszteli, így mára megérett az éles bevetésre. Az új rendszerrel kapcsolatban az alábbi közleményt kaptuk:
Mobilalkalmazással foglalhatunk villámtöltőt a LUKOIL-nál
Hétfőtől csak a BookMyCharging appal indulnak a LUKOIL töltői
A LUKOIL július óta teszteli a BookMyCharging alkalmazást a kútjain és a kedvező tapasztalatok alapján október 15-én 10 órától már csak applikációból lehet töltést indítani az M3 két oldalán a 28. km-nél található két villámtöltőn, illetve a miskolci töltőállomáson.
A BookMyCharging applikáció a Google Play és az Apple Store áruházakból tölthető le. Az alkalmazás a következő előnyöket biztosítja:
- A kiválasztott töltő állapotának (elérhető / foglalt / üzemen kívül) megjelenítése az applikációban
- Tervezhető utazási idő az előfoglalás segítségével
- Útvonaltervezés
- Töltési statisztika
Az előfoglalás szabályait az átutazó autósok igényeinek megfelelően alakították ki:
- A foglalás 15 perces egységekben történik.
- Egy autós egyszerre két egymás utáni 15 perces töltést foglalhat le, így 30 percig tölthet.
- Ha a töltés végén a következő időszak nem foglalt, akkor tovább tölthető a kocsi mindaddig, míg másik autós le nem foglalja a töltőt.
- Ha foglalt időszak előtt érkezve nincs használatban a töltő, akkor már 10 perccel a lefoglalt időpont előtt elkezdhető a töltés. Így akár 40 perc töltés is lehetséges.
- Az autósnak a foglalási idő kezdetétől 10 percen belül el kell kezdeni a töltést, különben törlődik a foglalása. A késéssel a töltési idő rövidül.
- A töltési idő lejártával, ha van másik foglalás, a töltés automatikusan leáll és csak a másik foglalást indító telefonról indítható el a töltés.
Kérünk mindenkit, hogy ha nem ér oda időben a töltőhöz, akkor szabadítsa fel a töltést mások számára, valamint ha elkezdte a töltést, az applikációban figyelje a töltési idejének a lejártát!
Ezekkel az apró figyelmességekkel segíthetünk autós társainkon, hogy ők is elérjék az általuk igényelt szolgáltatást.
Az applikációban lehetőség van fényképes bejelentést tenni azokban az esetekben, ha a töltés külső akadályok miatt nem indítható el (elfoglalt parkolóhely, elromlott töltő…)
További információ érhető el a www.bookmycharging.com weboldalon és a facebookon.