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 Mindenki kapaszkodjon meg a székébe, mert az Audi alighanem a legszebb elektromos autót vitte el idén a Los Angeles Auto Show színpadára, mely nem csupán egy egyszeri koncepcióautó, hanem egészen a gyártósorig fog vonulni. Ha azt mondjuk, hogy a mérnökök hűek maradtak a tőlük megszokott és elvárt arculathoz, és bizonyították, hogy a németek is tudnak szexi villanyautót építeni, akkor még enyhén is fogalmazunk. A tervezők látszólag ugyanis a márka legszebb modelljeiből emeltek át stílusjegyeket, így az e-tron GT gyakorlatilag az A7, S7, és a TT összeturmixolásából és elektromosításából megszületett álomautó lett. A németeknek ismét jár egy nagy taps az előrelátó gondolkodásért, hiszen csakúgy, mint az e-tron SUV esetében, a Gran Turismon sem találunk feleslegesen kirívó vonásokat, melyek az autó elektromos mivoltára utalnak. Persze az Audinak illett is szép autóval előállni, hiszen belül a Porsche Mission-E koncepció hajtáslánca mozgatja, azaz azé a villanyautóé, mely egyedülálló formatervezéséért számos díjat bezsebelt, így nem lett volna méltó, ha kívülről nem tudja hozni a villany-Porsche szintjét. Ugyan egyelőre a most bemutatott e-tron GT is csak egy tanulmány, túl sok módosításra vélhetően nem lesz szükség a gyártósorig, legalábbis bízzunk benne, ugyanis ez az autó ebben a formában biztosan nagyot fog ütni a piacon. Ami a meghajtást illeti, a két villanymotor 434 kW-os (590 lóerős) összteljesítménnyel teszi a dolgát, és alig 3,5 másodperc alatt felpörgeti az autót 0-ról 100 km/h-ra, a végsebesség viszont 240 km/h-n tetőzik, hogy minél nagyobb hatótávot érhessen el a sofőr. Az e-tron GT padló alatti részét teljes egészében elfoglalja a lítium-ion akkumulátor a két tengely között, mely 95 kWh-s kapacitásával nagyjából 400 kilométernyi vezetést enged a tulajnak egyetlen töltéssel a WLTP szerint. A gyártó elmondása szerint ebben közrejátszik az is, hogy a mérnökök gondos anyaghasználat mellett ultra könnyűre tervezték a karosszériát, habár vélhetően egy ekkora akkupakkból magasabb hatótávot is ki lehetne hozni. A nehéz aksi extrém alacsonyra helyezi az autó súlypontját, ami már közel akkora vezetési élményt eredményez az Audi szerint, mintha az R8-as sportautóban ülnénk. Az Audi természetesen megkapta a Porsche Mission-E 800 V-os rendszerét, így 20 perc alatt könnyedén elérhető a 80%-os töltöttség. Ha viszont a jövőben már nem lesz divat a kábel általi töltés, akkor az e-tron GT induktív módon is képes fogadni az elektromosságot 11 kW-os teljesítményen. Sajnos legalább 2020 végéig, de inkább 2021 elejéig várnunk kell, hogy az Audi négyajtós luxusautóját az utakon is láthassuk. Addig is viszont megérkeznek az első e-tron sportterepjárók a megrendelőikhez, 2019-ben pedig jön a Sportback, a széria második tisztán villanyos tagja. 2025-ig összesen tizenkét teljesen elektromos meghajtású személygépkocsit ígér a négykarikás vállalat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!