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 Az Ikea lassan hónapok óta borzolja a villanyautósok kedélyeit a budaörsi áruházában felállított, látszólag kész, de mégis becsomagolt töltőoszlopokkal. A svéd áruházláncról tudjuk, hogy Skandináviában az elektromobilitás egyik legnagyobb támogatója, hiszen Norvégiában például a Fortum Charge & Drive egyik legfontosabb helyi partnere a villámtöltés terén. Az áruházak parkolóinak többségében a lassabb AC töltők mellett 2-3 DC villámtöltő is áll, jelezvén, hogy az Ikea nem akar lemaradni a legfontosabb trendekről. Ikea Budaörsi áruházának parkolója (fotó: Dósa István) Bár az OTÉK töltőtelepítéssel kapcsolatos előírásai az Ikeára nem vonatkoznak (hiszen elsősorban nem napi fogyasztási cikkeket árusítanak), a cég három áruházából kettőnél már korábban megoldotta, hogy az elektromos autóval érkező vásárlóknak se kelljen a hazaútra máshol tölteniük. Csak a budaörsi áruház lógott ki a sorból, pedig a földmunkával már hónapokkal ezelőtt végeztek. Egyszerre akár 16 autó is tölthető (fotó: Dósa István) Az áttörés a hétvégén történt meg, amikor végre lekerült a csomagolás, és áram alá helyezték töltőket. Az ELMŰ által telepített és valamilyen szinten üzemeltetett készülékek az eCharge applikációban is megjelentek, ahol érkezés előtt az egyes csatlakozók foglaltsága is előre ellenőrizhető. A parkolóban összesen 8 db oszlop áll, oszloponként 2 db 22 kW teljesítmény leadására képes Type2 aljzattal, így egyszerre akár 16 autó is tölthet. Arról nincs információnk, hogy a helyszínen rendelkezésre áll-e a 352 kW teljesítmény ahhoz, hogy mindegyik töltő kiszolgálja a 22 kW-ot, de amíg csak néhány töltő foglalt, addig azok ki tudják szolgálni ezt a teljesítményt annak a néhány száz autónak, amely ezt fel tudja venni. A szolgáltatás igénybevételéhez az autós kell hozza a kábelt (mint minden ilyen töltőnél), így a készülékekkel mind a Type1, mind pedig a Type2 csatlakozós autók tölthetők. A töltés egyébként ingyenes, a folyamat a kábel csatlakoztatása után automatikusan indul (az applikáció sem kell hozzá). Sajnos a parkolók felfestése és kitáblázása még várat magára, így a töltők többségét rendszerint hagyományos, nem tölthető autók foglalják, de bízunk benne, hogy a parkolók egyértelmű jelölését is hamarosan megoldják. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!