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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

A XI. kerületben a héten felállították a MOL Nagyszőlős utcai benzinkútján Magyarország első ultranagy teljesítményű villámtöltő oszlopát. A 150 kW-os DBT gyártmányú töltőn CCS és CHAdeMO csatlakozó is található, de egy Type2 kábelen maximum 22 kW teljesítménnyel AC töltést is biztosít majd (fizikailag 43 kW-re lenne képes, de a MOL Plugee AC-n a többi töltőn eddig  csak 22 kW-ot biztosított). A 150 kW-os egyenáramú teljesítmény épp háromszorosa annak, amire az eddigi legjobb töltők képesek, azonban egy autónak ezt a teljesítményt ez a töltő sem fogja tudni kiszolgálni. Mivel egyelőre az Audi e-tronon kívül nincs másik autó a piacon, ami ki tudja használni a 150 kW-os teljesítményt, a töltőt úgy állítják be, hogy az a rendelkezésre álló teljesítményt megossza a CCS és a CHAdeMO ágak között, így ez lesz az első töltő Magyarországon, amelyen egyszerre két autót is lehet 75 kW teljesítménnyel villámtölteni. CCS oldalon ezt a teljesítményt a Jaguar I-Pace, a Hyundai Ioniq és a Hyundai Kona is fel tudja venni, de állítólag képes 50 kW-nál nagyobb teljesítménnyel tölteni a Kia Soul EV is. A többi autó, ideértve a CHAdeMO adapterrel rendelkező Teslákat is, maximum 50 kW felvételére képes, így nekik a nagyobb teljesítményű töltő nem biztosít előnyt a többi villámtöltőhöz képest.

(fotók: Gábor111)

Az új ultra töltő ugyan már a helyén van, de még az egyéb munkálatok (felfestés, matricázás, bekonfigurálás, stb.) miatt nem használható. A készülék átadójára várhatóan 2019. március 13-án kerül sor, amikor további részleteket is megtudhatunk majd a MOL töltőtelepítési stratégiájáról. A cég már dolgozik a budapesti Golgota téri kútra tervezett töltőn, de készülnek már az esztergomi helyszínek és néhány hónapon belül telepítik a debreceni villámtöltőt is.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.