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 Alig fél évvel azután, hogy bemutatták és 1 nappal a Tesla beígért átlagosan 3%-os áremelése előtt, frissült a cég amerikai konfigurációs oldala és eltűnt a Mid Range Model 3 verzió. Kár érte. A lemurok korán halnak Amikor 2016 márciusában bejelentették, majd 2017 júliusában árusítani kezdték A Tesla Model 3-at, eredetileg csak a 35 ezer dolláros Standard Range alapmodellről és a nagyobbik aksis Long Range verzióról volt szó. Azt mindig is tudtuk, hogy úgyis kapunk majd az autóból egy Performance kiadást, de egy harmadik aksiméretről nem volt szó. Teltek múltak a hónapok, a Model 3 mennyiségi gyártása, pedig nagyjából egy 6-9 hónapos csúszást szenvedett el, illetve, egészen pontosan a gyorsított ütemezés nem jött össze. Így az is nyilvánvalóvá vált, hogy a legolcsóbb Standard Range változat premierje még odébb lesz – egészen pontosan 2019 február 28-ig kellett rá várnunk. Ezért, miután több mint 100.000 nagyobb aksis verziót már eladtak, áthidaló megoldásként 2018 októberében Musk csapata előrántott egy nyuszit, akarom mondani, egy lemurt a cilinderből. Ez lett a Mid Range – ami igazából egy Long Range, hátsókerék meghajtású 3-as, amibe valamivel kevesebb cellát tettek és ennek megfelelően leszabályozták a teljesítményét is. A lemur becenév nem véletlen, de eredete máig talány. Az autó meglepetésszerű bejelentése előtt egy nappal, Musk a cuki kis állat képét twittelte ki egy kriptikus üzenettel: a holnap egy lemurt hoz. Tomorrow brings a lemur pic.twitter.com/rm6S17h35q — Elon Musk (@elonmusk) October 18, 2018 A legnépszerűbb elmélet szerint a lemur nem más mint egy mozaikszó, mégpedig a Limited Edition Medium Range azaz limitált kiadású közepes hatótávú változat kódja. Mások szerint egy belsős vicc és a franciás Le MR megnevezésre utal. (A Tesla gyártásért felelős kulcsembere, Jerome Gullien francia akcentusa jut az ember eszébe). A megfejtés talán közelebb lehet az első változathoz és egyben arra is magyarázat miért nem kaptunk soha hivatalos megfejtést a szóviccre. A „Limited Edition” azaz limitált, korlátozott darabszámú kiadás ugyanis elővetítette volna azt ami most történt. Két héttel azután ugyanis, hogy végre gyártásba került a Standard Range, minden különösebb bejelentés nélkül egyszerűen eltűnt az online boltból a közepes aksis Tesla. A legjobb vétel Pedig sokak szerint ez a változat volt a legjobb vétel. Ez a verzió ugyanis 425 kilométeres (EPA) hatótávja mellé 5 másodperc körüli gyorsulást, 220 feletti végsebességet és teljes Prémium Csomagot kapott – benne a 14 hangszórós rendszerrel, Spotify-jal, internettel, és forgalmi adatokat tartalmazó navigációval, hogy csak pár dolgot emeljünk ki. Mindehhez mi 16 millió forint körüli árat jósoltunk, ami remek vétellé tette a két legkisebb aksis verzióhoz képest. Így most már a jövőben 2,5 millió forint körüli lépcsőt kell majd megmásznunk az SR+ és a hátsókerekes LR között – ezért mondjuk nem csak jobb felszereltséget de közel 140 kilométer extra hatótávot is kapunk. Baljós előjelek Hogy az árak pontosan hogyan alakulnak, azt majd csak a hétfői emelés után tudjuk megmondani – az európai árcédulát pedig továbbra is csak becsülni tudjuk, hiszen még 3-6 hónap mire ideér az SR/SR+ páros és a sima hátsókerék meghajtású LR egyelőre csak Amerikában és Kínában rendelhető. Apropó. Így utólag belegondolva várható volt az MR nyugdíjazása. Az SR-t mindenki várta, de az SR+ kiadás megjelenése és a hátsókerék meghajtású LR újbóli gyártása meglepetés volt és szűkítette az MR mozgásterét. Ugyanígy, a péntek hajnali Model Y premier kapcsán is feltűnt, hogy az autó konfigurátora illetve Musk prezentációja sem tett említést a közepes aksiról. Márpedig testvérmodellek révén talán ez volt a legegyértelműbb előjel. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!