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 Alig fél évvel azután, hogy bemutatták és 1 nappal a Tesla beígért átlagosan 3%-os áremelése előtt, frissült a cég amerikai konfigurációs oldala és eltűnt a Mid Range Model 3 verzió. Kár érte. A lemurok korán halnak Amikor 2016 márciusában bejelentették, majd 2017 júliusában árusítani kezdték A Tesla Model 3-at, eredetileg csak a 35 ezer dolláros Standard Range alapmodellről és a nagyobbik aksis Long Range verzióról volt szó. Azt mindig is tudtuk, hogy úgyis kapunk majd az autóból egy Performance kiadást, de egy harmadik aksiméretről nem volt szó. Teltek múltak a hónapok, a Model 3 mennyiségi gyártása, pedig nagyjából egy 6-9 hónapos csúszást szenvedett el, illetve, egészen pontosan a gyorsított ütemezés nem jött össze. Így az is nyilvánvalóvá vált, hogy a legolcsóbb Standard Range változat premierje még odébb lesz – egészen pontosan 2019 február 28-ig kellett rá várnunk. Ezért, miután több mint 100.000 nagyobb aksis verziót már eladtak, áthidaló megoldásként 2018 októberében Musk csapata előrántott egy nyuszit, akarom mondani, egy lemurt a cilinderből. Ez lett a Mid Range – ami igazából egy Long Range, hátsókerék meghajtású 3-as, amibe valamivel kevesebb cellát tettek és ennek megfelelően leszabályozták a teljesítményét is. A lemur becenév nem véletlen, de eredete máig talány. Az autó meglepetésszerű bejelentése előtt egy nappal, Musk a cuki kis állat képét twittelte ki egy kriptikus üzenettel: a holnap egy lemurt hoz. Tomorrow brings a lemur pic.twitter.com/rm6S17h35q — Elon Musk (@elonmusk) October 18, 2018 A legnépszerűbb elmélet szerint a lemur nem más mint egy mozaikszó, mégpedig a Limited Edition Medium Range azaz limitált kiadású közepes hatótávú változat kódja. Mások szerint egy belsős vicc és a franciás Le MR megnevezésre utal. (A Tesla gyártásért felelős kulcsembere, Jerome Gullien francia akcentusa jut az ember eszébe). A megfejtés talán közelebb lehet az első változathoz és egyben arra is magyarázat miért nem kaptunk soha hivatalos megfejtést a szóviccre. A „Limited Edition” azaz limitált, korlátozott darabszámú kiadás ugyanis elővetítette volna azt ami most történt. Két héttel azután ugyanis, hogy végre gyártásba került a Standard Range, minden különösebb bejelentés nélkül egyszerűen eltűnt az online boltból a közepes aksis Tesla. A legjobb vétel Pedig sokak szerint ez a változat volt a legjobb vétel. Ez a verzió ugyanis 425 kilométeres (EPA) hatótávja mellé 5 másodperc körüli gyorsulást, 220 feletti végsebességet és teljes Prémium Csomagot kapott – benne a 14 hangszórós rendszerrel, Spotify-jal, internettel, és forgalmi adatokat tartalmazó navigációval, hogy csak pár dolgot emeljünk ki. Mindehhez mi 16 millió forint körüli árat jósoltunk, ami remek vétellé tette a két legkisebb aksis verzióhoz képest. Így most már a jövőben 2,5 millió forint körüli lépcsőt kell majd megmásznunk az SR+ és a hátsókerekes LR között – ezért mondjuk nem csak jobb felszereltséget de közel 140 kilométer extra hatótávot is kapunk. Baljós előjelek Hogy az árak pontosan hogyan alakulnak, azt majd csak a hétfői emelés után tudjuk megmondani – az európai árcédulát pedig továbbra is csak becsülni tudjuk, hiszen még 3-6 hónap mire ideér az SR/SR+ páros és a sima hátsókerék meghajtású LR egyelőre csak Amerikában és Kínában rendelhető. Apropó. Így utólag belegondolva várható volt az MR nyugdíjazása. Az SR-t mindenki várta, de az SR+ kiadás megjelenése és a hátsókerék meghajtású LR újbóli gyártása meglepetés volt és szűkítette az MR mozgásterét. Ugyanígy, a péntek hajnali Model Y premier kapcsán is feltűnt, hogy az autó konfigurátora illetve Musk prezentációja sem tett említést a közepes aksiról. Márpedig testvérmodellek révén talán ez volt a legegyértelműbb előjel. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!