Most már tényleg a megígért teljesítménnyel tölt a Jaguar I-Pace

Megérkezett a Jaguar első tisztán elektromos autójához az a szoftverfrissítés, amely a villámtöltés teljesítményét 100 kW-ra emeli – azaz annyira, amennyit egy évvel ezelőtti megjelenésekor is tudnia kellett volna a luxusautónak. Akkor hamar kiderült, hogy az I-Pace nem igazán szereti a túlságosan gyors töltést, és maximálisan 80-85 kW mellett engedi magába az elektronokat. Ez ebben az árkategóriában egy elég kellemetlen hiba, de a Jaguar szoftvres hibajavítást ígért. A frissítés elkészült, és a holland Fastnednek sikerült is megszereznie egy frissített I-Pace-t, hogy egy 175 kW-os DC töltőoszlopán demonstrálja a frissítés előtti és utáni töltési görbéket.

Forrás: Fastned

Alacsony töltöttségi szint mellett a villámtöltés teljesítménye látványosat ugrott, és immáron nem a 85 kW, hanem a körülbelül 105 kW jelenti a plafont. A 100 kW közeli töltést egészen a töltőre csatlakoztatás pillanatától (kb. 7% SoC) egészen 40%-ig képes fenntartani, mielőtt a frissítés előtti meredekséget felvéve egybeolvadna a két görbe. Látható némi különbség 60 és 90% között is, ahol szintén ugrott néhány kilowattot a teljesítmény. Habár mindenképpen egy szükséges és várva várt javításról van szó, nagy dolgokat ne reméljünk tőle, mindössze néhány perccel rövidíti le a 0-80% közötti villámtöltés idejét. A szoftverfrissítés hamarosan mindenki számára elérhető lesz a Jaguar kereskedéseiben.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautó kellett a 20 éves pályacsúcs megdöntéséhez

Autok:

Elektromos autót használsz?