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 Az alábbi videóban The Tech of Tech youtube csatornája bemutatja, hogy minek köszönhető a Tesla Model 3 különösen kiemelkedő biztonsága. Például az üvegtetőről azt hinnénk, kevésbé biztonságos, mint a legtöbb autó acélból készült teteje, azonban míg a súlycsökkentés érdekében egyre vékonyabb acél lemez alig véd bármilyen hatástól, a biztonsági üveg két összeragasztott rétege, ha nem is golyóálló, de a legtöbb külső hatástól sokkal hatékonyabban véd, mint az acéllemez, ráadásul szintén az üvegtető miatt lényegesen masszívabb az autó tetőszerkezete, mint a legtöbb autóban. A hátsó szélvédő majdnem az első ülésekig tart. Forrás: Reddit/StapleGun Hasonlóképp azt hinnénk, hogy a hagyományos autók elejében lévő motor növeli a biztonságot, valójában ez sem igaz, a nagyméretű motor inkább extra sérüléseket eredményez, szemben a Tesla első csomagterét körülölelő biztonsági merevítésekkel, melyek frontális ütközéskor jóval hatékonyabban nyelik el az ütközés energiáját, a kisméretű első villanymotor pedig egyszerűen az akkumulátorok alá csúszik. Az autó aljában elhelyezett nagy méretű és nehéz akkumulátor nem csak a jármű vezetése közben fejti ki jótékony hatását, de az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően jóval kisebb a Tesla Model 3 felborulásának esélye, ez persze nem csak a Tesla, hanem a legtöbb elektromos autó számára előnyt jelent. Szintén az akkumulátor miatt nagyobb a tömege az elektromos autóknak, azt pedig már általános iskolai fizika órán bemutatják, hogy mi történik, ha egy könnyű és egy nehéz golyó összeütközik. A Tesla Model 3 karosszéria szerkezete (forrás: The Tesla Show on Twitter) Amikor az Autopilot hibát vét, azonnal tele van vele a sajtó, bárhol és bármikor történik egy baleset, miközben működött az Autopilot, rögtön világszerte megjelenik a hír. Ezzel szemben a Tesla által gyűjtött adatok azt mutatják, hogy amikor az Autopilot működik, 2,7 millió mérföldenként történik baleset, szemben az amerikai átlaggal, mely szerint sajnos 436 000 mérföldenként balesetet szenved egy autós. Ez persze természetes, a Teslákba beépített kamerák és egyéb érzékelők folyamatosan figyelnek, így ha a rendszer mai tudása nem is tud minden helyzetben annyira ésszerű döntést hozni, mint egy ember, mellette szól, hogy a figyelme nem lankad, nem álmosodik el, mindig az útra összpontosít, bármilyen érdekes látványosság is legyen az út mellett. A régebbi Tesla modelleknél előfordultak tűzesetek az akkumulátor kigyulladása miatt. Ezek az esetek jóval ritkábbak ugyan, mint a hagyományos autók tűzesetei, azonban olyan komoly médiaérdeklődés követte ezeket, hogy érthető módon a Tesla kiemelt fontossággal kezelte az ilyenek megelőzését. A Model 3 akkumulátorában számos új fejlesztést vezettek be, amely megakadályozza, hogy egyetlen cella túlmelegedése esetén a teljes akkumulátor csomag lángra kapjon. Ilyen például a cellák csatlakozásához használt anyag kiválasztása: lényegesen alacsonyabb olvadásponttal rendelkező anyagot választottak, így még a tűz kialakulása esetén megolvadnak az összekötő elemek, így leválasztva egymástól az egyes cellákat (gyakorlatilag úgy működik, mint egy zárlatos áramkörben az olvadó biztosíték). Ezen kívül az akkumulátor celláit elválasztják egymástól a hűtőbordák és a cellánként elhelyezett szellőzőnyílások, melyeken távozik az egyes cellákban kialakult túlnyomás, melyek szintén megakadályozzák egy esetleges tűz továbbterjedését. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!