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 A Mercedes-Benz standján szinte minden az elektromosítás körül forog, a sajtóbemutató is néhány jól csengő bejelentéssel és ígérettel kezdődött: az elektromobilitás az év kulcsszava, 2022-ig karbonsemleges lesz a gyártás Európában, 2030-ig az összes gyártott autó legalább fele elektromos lesz, 2039-re pedig valamennyi új személyautó karbonsemlegesen készül majd, ami azt jelenti, hogy az elektromos autók akkumulátora sem jár majd CO2-kibocsátással, vagy legalábbis ellensúlyozva lesz az. A stand egyik oldalán két plug-in hibrid hajtásrendszer van kiállítva, az egyik a kisebb autókba (A- és B-osztály) a másik pedig a crossoverekbe és sportterepjárókba (mint például a GLE) kerül. Ez a nagyobbik a NEDC szerint akár 106 kilométer megtételére is alkalmas a 31,2 kWh-s aksinak köszönhetően. Mindegyik hibrid esetében CCS csatlakozó is helyet kapott az autón, mivel mindkét rendszer képes DC töltést fogadni. Érdekes módon a kiállított demódarabon csak kétfázisú töltés jelét láttuk, mivel a harmadik fázis tüskéje hiányzott, míg az autókon már teljes volt a CCS csatlakozó – az ott álló mérnök megerősítette, hogy három fázisról tudnak tölteni. Arról viszont nem kaptunk megbízható információt, hogy melyik jármű pontosan mekkora teljesítménnyel tölthető. A két kiállított kisebb méretű hibrid a B 250 e és az A 250 e Saloon, ez utóbbiban a belsőégésű motor és a villanymotor együttesen egy 160 kW (218 lóerős) teljesítményű rendszert alkot. A NEDC szerinti hatótáv 75 kilométer. A terepjáró kialakítású hibridek közül jelen van a GLE 350 de 4MATIC, mely a fentebb említett 106 kilométeres hatótávot biztosító rendszert kapta, valamint a GLC 300 e 4MATIC, melynek teljesítménye ugyan egy kicsivel nagyobb, mint a GLE-é, tisztán elektromos hatótávja csupán 46 km (NEDC), ami a valóságban inkább 35-40 km. A GLC 300 e egyébként az egyetlen kiállított elektromos Mercedes-Benz, mely nem tud egyenáramról tölteni. A Mercedes-Benz nem csak konnektoros hibridekben gondolkodik, hanem tisztán elektromos járművek is helyet kaptak a standon. Látható például az összkerék-meghajtású EQC, valamint a nemrég bemutatott EQV kisbusz EQV 300 néven. Ez a jármű rendkívüli tágasságával és kényelmével ugyanazt a prémium érzetet nyújtja, mint az összes többi Mercedes. Érdekesség, hogy ennek a töltőcsatlakozója a bal első sárvédőbe van beépítve, természetesen szintén CCS formátumban. Az EQV teljesítménye 150 kW, a 90 kWh-s akkukapacitással pedig 405 kilométer megtételére képes, azt viszont nem jelezték, hogy ez NEDC, vagy WLTP szerint értendő. Mivel azonban mindenhol máshol a NEDC-et használja a Merci, így gyanítható, hogy ez esetben sincs másképp. Az EQC a tábla szerint az 1886-os különleges kiadás, ami 80 kWh-s aksijával 471 kilométeres hatótávra képes NEDC szerint, tehát a valóságban inkább 350-400 kilométerre lehet számítani. Teljesítménye 300 kW. Természetes a Daimlerhez tartozó Smartok legújabb generációi is bemutatkoztak Frankfurtban, melyek immáron kizárólag tisztán elektromos meghajtással vásárolhatók meg. Az épület előtt egy üzemanyagcellás GLC-t is megnézhetnek a látogatók. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!