Számos Tesla tulajdonos hiányolja nyáron a meleg bőrülésben feszengve az üléshűtést és szellőztetést. Eddig a Teslánál felárért sem volt kérhető ez az opció. A közeljövőben változhat a helyzet, de természetesen a Tesla ezt is kicsit másképp oldja majd meg mint mások. Legalábbis erre enged következtetni a Tesla új szabadalma az ülések temperálásával kapcsolatban, írja az Electrek. A Tesla először ismertette kétségeit a többi gyártó által alkalmazott megoldásról, amivel azt is magyarázzák, hogy eddig miért nem épült ilyen megoldás a Teslákba: az ülésben lévő szivacson keresztül megvalósított levegős szellőztetés általában nem elég hatékony a felesleges hő eltávolításában, így nem képes az utas számára kényelmes környezetet biztosítani. Emellett a hagyományos ülésfűtési megoldások nagy helyet igényelnek az ülésben, ezért a gyártók gyakran kénytelenek vastagabb üléseket tervezni. Ez az ülésfűtések hatékonyságát is rontja, mivel a hőnek az ülés több rétegén kell áthatolni, melyekkel az utas közvetlenül nem érintkezik. A Tesla ezért javítani szeretne az ülések hőmérséklet-szabályozó rendszerén.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 Ezután leírják a Tesla saját megoldását: az ülés egy ülőrészből és egy ehhez csatlakoztatott háttámla részből áll. Az ülés tartalmazza a beépített hőmérsékletszabályzó rendszert. A hőmérsékletszabályozó rendszer egy alaprétegből és egy közbenső rétegből áll, amely az alapréteg mellett helyezkedik el. A közbenső rétegen keresztül lehetőség van folyadék áramoltatására. A hőmérséklet-szabályozó rendszer ezen kívül tartalmaz egy fedőréteget, amely a közbenső réteg mellett helyezkedik el. A hőmérsékletszabályozó rendszer legalább egy fűtőelemet tartalmaz a közbenső réteg és a fedőréteg között. A hőmérséklet-szabályozó rendszer tartalmaz továbbá egy folyadékszivattyút, amely biztosítja a folyadék áramlását a közbenső rétegen. Az új típusú hőmérsékletszabályzó rendszer előnyei a kedvező ár, alacsony zajszint, energiahatékonyság és jó hatásfok az ülés hűtésekor és fűtésekor egyaránt. A szabadalmat az amerikai gyártó februárban nyújtotta be és a napokban hozták nyilvánosságra. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!