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
auto
2024. 04. 19. péntek

Bizonyára mindenki szívesebben hallana már a Nissan jövőre megjelenő, az IMx tanulmányból levedlett tisztán elektromos sportterepjárójáról, ám a közelgő Tokiói Autószalon egy újabb kiváló lehetőség az autógyártó számára, hogy a későbbi modelljeinek dizájnnyelvezetét, és a cégvezetők elképzeléseit a jövő közlekedési technológiájáról tanulmányokba önthesse. Így a gyártásba szánt villanyautókról szóló hírekre egyelőre várnunk kell, helyettük viszont IMk néven egy új, elektromos Nissan koncepcióautót köszönthetünk köreinkben.

3434 mm-es hosszával, 1512 mm-es szélességével, és 1644 mm-es magasságával a japánok legújabb szerzeménye egy igazán kompakt, városi és város környéki ingázásra tervezett kisautó zéró kibocsátású hajtáslánccal, mely az országban népszerű miniatűr kei-autók hagyományához nyúlik vissza. Az IMk stílusát a japán kultúra és az emberi fantázia keveréke ihlette, de azért a tervezők igyekeztek olyan dizájnelemekkel felvértezni az autót, melyek majd a megvásárolható Nissanokon is visszaköszönnek, így például a villanyautókon felesleges hűtőrácsokat helyettesítő megoldás is az új dizájnvonalat vetíti előre.

Ugyanez az elképzelés jellemző az utastérre is, tradicionális japán anyagok és színek vegyülnek olyan intelligens technológiákkal, mint a holografikus megjelenítés, az okostelefonos azonosítás, valamint a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek. Az IMk akár a Teslákkal is összemérhetné tudását a parkolókban, ugyanis a ProPILOT Remote Park funkció nemcsak önállóan keres helyettünk parkolóhelyet, de gombnyomásra értünk is hozza az autót.

A koncepció hajtásláncáról nem tett közzé adatokat a Nissan, feltételezhetően azért, mert az IMk nem fog gyártásba menni, maximum egy későbbi elektromos kisautó formatervének alapjait fogja adni. A minden idők legnagyobb darabszámban értékesített villanyautójának gyártója az októberi Tokiói Autószalonon 14 modellt állít ki, köztük az IMk-t, a LEAF e+-t, és a hírek szerint az új tisztán villanyos SUV gyártási változatát.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.