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 Bizonyára mindenki szívesebben hallana már a Nissan jövőre megjelenő, az IMx tanulmányból levedlett tisztán elektromos sportterepjárójáról, ám a közelgő Tokiói Autószalon egy újabb kiváló lehetőség az autógyártó számára, hogy a későbbi modelljeinek dizájnnyelvezetét, és a cégvezetők elképzeléseit a jövő közlekedési technológiájáról tanulmányokba önthesse. Így a gyártásba szánt villanyautókról szóló hírekre egyelőre várnunk kell, helyettük viszont IMk néven egy új, elektromos Nissan koncepcióautót köszönthetünk köreinkben. 3434 mm-es hosszával, 1512 mm-es szélességével, és 1644 mm-es magasságával a japánok legújabb szerzeménye egy igazán kompakt, városi és város környéki ingázásra tervezett kisautó zéró kibocsátású hajtáslánccal, mely az országban népszerű miniatűr kei-autók hagyományához nyúlik vissza. Az IMk stílusát a japán kultúra és az emberi fantázia keveréke ihlette, de azért a tervezők igyekeztek olyan dizájnelemekkel felvértezni az autót, melyek majd a megvásárolható Nissanokon is visszaköszönnek, így például a villanyautókon felesleges hűtőrácsokat helyettesítő megoldás is az új dizájnvonalat vetíti előre. Ugyanez az elképzelés jellemző az utastérre is, tradicionális japán anyagok és színek vegyülnek olyan intelligens technológiákkal, mint a holografikus megjelenítés, az okostelefonos azonosítás, valamint a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek. Az IMk akár a Teslákkal is összemérhetné tudását a parkolókban, ugyanis a ProPILOT Remote Park funkció nemcsak önállóan keres helyettünk parkolóhelyet, de gombnyomásra értünk is hozza az autót. A koncepció hajtásláncáról nem tett közzé adatokat a Nissan, feltételezhetően azért, mert az IMk nem fog gyártásba menni, maximum egy későbbi elektromos kisautó formatervének alapjait fogja adni. A minden idők legnagyobb darabszámban értékesített villanyautójának gyártója az októberi Tokiói Autószalonon 14 modellt állít ki, köztük az IMk-t, a LEAF e+-t, és a hírek szerint az új tisztán villanyos SUV gyártási változatát. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!