A Fővárosi Vízművek működése nem tartozik szorosan az elektromobilitás témakörbe, de a cég vezetésének környezettudatos gondolkodását jól példázzák azok a tisztán elektromos Nissan eNV200 kisteherautók, amiket a fővárosban és Budapest ellátását biztosító védművek területén használnak. Ezekkel az járművekkel egyébként viszonylag gyakran lehet találkozni Budapesten, így egyértelmű, hogy nem csak PR fogásként vették őket.
A vízműveknél azonban nem az elektromos autó flotta az egyetlen zöld megoldás. A közműszolgáltató 2018-ban napelemes áramtermelési projektet indított, ami a napokban egy újabb, 220 kW-os csúcsteljesítményű erőművel egészült ki a Csepeli ivóvízkezelő mű területén. Az új erőmű Budapesten jelenleg a 10 legnagyobb ilyen között található, és megduplázta a Fővárosi Vízművek napelemes energiatermelési kapacitását.
A Fővárosi Vízművek villamos energia felhasználása 95 millió kWh, aminek középtávon 10%-át, vagyis 9,5 millió kWh-t terveznek zölden, napenergiával megtermelni. Ehhez a csepeli helyszínen további 277 kW-ot telepítenek, Ráckevén pedig egy 490 kW teljesítményű rendszer fog még idén csatlakozni. 13 további háztartási méretű kiserőművel együtt december végéig a Fővárosi Vízművek naperőműveinek összteljesítménye eléri majd a 2130 kW-ot. A következő két évben további ~1400 kW teljesítményű naperőmű valósul meg a cég tahitótfalui telephelyén, amivel ~3500 kW-ra nő a rendszer maximális teljesítménye. Tahitótfalun három ütemben összesen 2000 kW erőművi kapacitás megvalósítását tervezik. Az évi 9,5 millió kWh termeléshez a Villanyautósok.hu becslése szerint legalább 8,5-9 ezer kW összteljesítményt kell telepíteni.