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 Az elbil.no norvég villanyautós portál beszámolója szerint a helyi fogyasztóvédelmi hatóság december 6-án kiadott állásfoglalása szerint az „öntöltő hibrid” reklámok félrevezetők, mivel a vásárlóknak azt sugallják, hogy a menet közben az akkumulátorba betöltött energia ingyenes, ez azonban nem igaz, hiszen az alapvetően a korábban elégetett benzinből származik. A hatóság azért indított vizsgálatot, mert több bejelentést is kapott a reklámokkal kapcsolatban. Ezek egyike egyértelmű hazugságnak minősítette a hirdetést, mások arra panaszkodtak, hogy a reklám azt sugallja, hogy az akkumulátorokba töltött energia ingyenes, mintha az autó örökmozgó lenne, hiszen külső töltés nélkül képes az akkumulátorral és a villanymotorral közlekedni. A probléma nem új, már 2017-ben is történt egy hasonló vizsgálat a marketing törvény két vonatkozó paragrafusának megsértéséről. Az alperes akkor a Harald A. Møller AS volt, amely a Volkswagen, Audi, Skoda és Seat márkák norvég importőre. A fogyasztóvédelmi hatóság véleménye szerint a hirdetés félrevezető, mivel azt a benyomást kelti, hogy a hibrid akkumulátor áramellátása nem kerül semmibe, ez azonban nem igaz, mivel az autó által termelt villamos energia szükséges feltétele a benzin korábbi felhasználása, azaz a regeneratív energiához nélkülözhetetlen a benzinfogyasztás. Arra a következtetésre jutottak, hogy fenn áll a fogyasztókat megtévesztő kereskedelmi gyakorlat, amely sérti a Marketing törvény 6. és 7. szakaszának egy-egy bekezdését. A hatóság véleménye szerint ez a kereskedelmi gyakorlat arra is alkalmas, hogy olyan gazdasági döntés meghozatalára befolyásolja a fogyasztókat, melyet egyébként nem hoznának meg. A reklámban alkalmazott megfogalmazás tehát tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot teremt. A fogyasztóvédelmi hatóság válaszokat vár az ügyben, valamint megerősítette, hogy minden folyamatban lévő hirdetést meg kell változtatni vagy le kell állítani a lehető leghamarabb, de legkésőbb 2019. december 20-ig. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!